logosr

updated 7:38 PM, Feb 27, 2023 Europe/Bratislava

MTB Medzihorím 2009

JožkoNakoniec som teda Mihiho ukecal, nech netrapoší na strednej trase a nech si dá pohodovku na dlhej. Ani sa mu do toho veľmi nechcelo. Veď len deň predtým sme išli obaja Schwechater maratón a bol to dosť záhul. Dal si povedať, aj keď to nakoniec bolo o trošku viac ako sme plánovali. :-) Ešte sme sa cestou zastavili v Radošinej aby si Mihi označkoval stĺp v dedine.

Konečne v kľude predbiehaťV sobotu ráno sme bez zdržania pobrali štartovné pakšamenty a vrátili sa k autu sa nahodiť do pracovného mundúru, natreli sa slnečnou vazelínou, bikom sa tiež niečo ušlo takisto, helma na kokos, Mihi ešte označkoval stromček pri aute a mohli sme ísť rozjazdiť stuhnuté nohy zo "švéhatera". Pred štartom si Mihi spomenul, že potrebuje označkovať múr pri štadióne. Chcel som sa ešte Jožka Orema opýtať, prečo si "aspoň" na maratóne nedá tú novogotickú "parochňu" dole, veď sa v tom musi neskutočne pariť. :-) Radšej som sa obzrel za Mihim, či už je pripravený. Potom sme už skutočne mohli vyraziť v pereď.

TratolišteÚvodné kilometre sme išli úplne na veget. Aj tak sa predbiehať veľa na singlových chodníčkoch nedá. Najmä, ak sa na úzkom chodníku medzi skalami na jedinej ideálnej stope biker prevesí cez bike s dramatickým výrazom "v tvárovy" tesne pred infarktom a pučí oči. Aby sa pratal nabok ho nenapadne. A tak všetci zoskakujú z bikov a v duchu šomrú.

To sa nedalo neodfotiťMihi sa obzerá po mne a spomaľuje. Aj si vravím, kam sa ponáhľa. Veď si to chceme užiť a nie sa tiesniť vo vláčiku. A už rozhodne sa nechcem natiahnúť do toho močiaru, čo tam ostal po vyvrátenom strome. Tam by sa dalo aj kúpať.
Konečne poriadny zjazd do Veľkého Kliža. Valíme dolekopcom medzi záhradkami, asfalt, Mihi čosi kričí. Čo to kričal? Zase chce venčiť hada, či čo? A fakt.

Asfaltka na prvú občerstvovačkuV stúpaní na prvú občerstvovačku sme sa obaja tešili, ako je dnes krásne, bikerské počasie. Také akurát. Konečne sme sa dovalili na občerstvovačku. Opáskovaná mliekom to tam bolo jak na mánevroch. Dali sme si ovocie, čosi popili a vydali sa ďalej.

Jazdíme na pohodu, nie?V tomto zjazde lesným singláčom sme si obaja spravili maximálku okolo 60 km/h. Na pochybách, či ideme dobre som bol už čoskoro, ako sme si to valili po lúke a hľadali symbol s bodkami. Mal som pocit, že som videl odbočku doprava a tak ma napadlo, že ak budeme pokračovať dole, tak sa rýchlo napojíme na rozbitú asfaltku, ktorá sa mi celkom páčila minulý rok. Cestou dole sme stretli aj Ivana Zimu z Horala a spolu sme sfičali až dole. A odtiaľ sme si spravili vlastný okruh na tomto maratóne. Než sme sa vrátili na pôvodnú trasu, stihli sme prejsť snáď 20 km, ocitli sme sa kdesi v okrese Zlaté Moravce pri Skýcove a Mihi stihol označkovať strom na parkovisku. Ešteže mal Ivan mobil a cez kamoša sme sa odnavigovali nazad.

Pojazdný ohrievač žltej vody v akcii.Než sme sa dostali na štátnu cestu, počkali sme s Ivanom na Mihiho, kým znovu označkuje strom pri ceste. Očividne dnes fungoval ako prietokový ohrievač žltej vody.

Pohľad na hodinky a počet km nás presvedčil o tom, že nemá význam pokračovať v pôvodnej trase. Zabili sme kopu času, kilometrov a na tejto slučke nie je žiadna občerstvovačka, takže by sme mohli kdesi v polke odkväcnúť hlady a smädy. Tak sme to strihli po asfaltke na koniec slučky a ďalej pokračovali po trase maratómu. Smerovčík na križovatke síce valil oči, odkiaľ to prichádzame ale rýchlo pochopil, koľká bije. Zviezli sme sa dole kopcom na občerstvovačku, povymieňali si zážitky s obsluhou. Prifrčal biker, ktorého sme ešte pred prvou občerstvovačkou predbehli. Hneď som sa ho aj opýtal zo zvedavosti, koľko km má natočených. Jeho odpoveď nás dosť rozosmiala
Ja neviem, doteraz som blúdil kade-tade.

Po fasáckom zjazde fasácke stúpanie.Nasledujúci zjazd v píniovom lesíku si hlavne Mihi dosť užil. Išiel som v zjazde na hrane za ním a on mi normálne zmizol. Pre zmenu ma čakal v dedine on. Či stihol medzitým označkovať nejaký strom, nevedno, času mal však asi dosť. Následný výšľap do kopca sme obaja zvládli v sedle, aj keď tie posledné úseky boli dosť výživné.

Posledné kilometre pred nami.Zjazd dole a výšľap na lúke nás dostal do nejakého tranzu alebo čo, lebo sme začali búšiť ako blázni. Dobiehali bikerov zo strednej či dlhej trasy, všetko pekne odsýpalo až sa mi pri preraďovaní podarilo roztrhnúť reťaz. Vlastne celý deň mi akosi divne fungovala. Niektoré prevody nechceli naskočiť a nevedel som prečo. No tak som teda zistil prečo. Asi bola poškodená a zadrhávala sa o pastorky. Našťastie nám pomohol biker s číslom 168. Mal nitovačku a tak sa nám to podarilo za nejakých 10 minút opraviť. Pánboh zaplať, už som bol pripravený, že do cieľa radšej dobehnem. :-)

Výcuc z PolaruNasledoval posledný stúpavý úsek a potom už len dolééé. Mihi mi samozrejme znovu ušiel a len s veľkou námahou som mu stíhal. Miestami v tuneli z konárov stromov a kríkov som si vravel, či idem dobre. A či ide dobre on. Pred ostrými vracačkami som ho dobehol. Ani tak nie mojím jazdeckým umením. Musel na mňa čakať. :-) Na jednej z vracačiek sa skoro zrúbal, lebo úplne zabudol, že tam nejaká je. :-) Ale stihol to ubrzdiť. Skoro aj ja ale už som mal málo priestoru na vybratie zákruty. Nič sa nám našťastie nestalo a v pohode sme vedno dofrčali do cieľa. Keby sme neblúdili, tak by to šlo aj pod 5 hodín. Ale zrejme zase úradovali miestni zlomyseľní čávovia a tak značenie striedalo silné chvíľky so slabými.

Došli sme okolo 5 hodín, čo sme si aj dali za cieľ pohodičkového jazdenia. Dali sme si v cieli pár panákov od Kompavy, môjho dvorného dodávatela pitného režimu v cyklo aj hokejovej sezóne. Potom už len spratať biky, vysprchovať v studenej vode, lebo tí z krátkej trasy nám žiadnu teplú nenechali, hnusáci. Potom rezance s nejakou červenou omáčkou, shangai-kolu sme v polke pitia nechali tak. Ten jonťák bol lepší.

Doma som si pozrel, koľko sme toho nakrútili a kade sme to jazdili. Tacháč mi ukázal 78 km a prevýšenie zhruba toľko, ako minulý rok. Takže sme si vlastne dobrovoľne predĺžili trasu. :-) Na budúci rok si tú mapu preštudujem dôkladnejšie, keby zase ktosi dostal chuť kaziť značenie.

Add comment

1. Zažili sme
  2. Vyskúšali sme
  3. Pochodili sme
  4. Organizujeme

Trnava-Rysy 2022

Cestná cyklistika 07-07-2022

Tento rok sa mi nejako nedarí najazdiť potrebné kilometre. Ani na Jasnú som kvôli tomu nešiel. Tu v propozíciach píšu, že na TT-RYSY treba mať aspoň 2000km odjazdené. Tesne som to splnil. Dal by som t...

Kärnten Radmarathon 2022

Cestná cyklistika 05-06-2022

Na týchto pretekoch som bol aj v roku 2015 a zapamätal som si z nich 3 dôležité fakty - horúce počasie, ťažké kopce a pekné baby. Teraz sa pri počasí schyľovalo k zmene a...

Sereďmaratón 2022 alebo ako Sulík nenakúpil bezvetrie

Cestná cyklistika 23-05-2022

Každý rok sa snažím čo najrýchlejšie sa pripraviť na tento pomerne skorý cyklomaratón. Chcel som napísať amatérsky ale posledné ročníky mám dojem, že to čo tam jazdí, by sa v pohode uchytilo aj v neja...

Garmin Rally XC – watty v teréne po roku…

Športovec používa HW SW 06-08-2022

Je tomu viac ako rok, keď som mal možnosť vyskúšať novú generáciu meračov výkonu v pedáloch, Garmin Rally. Testoval som cestnú verziu a oslovila ma najmä funkčnosťou a jednoduchosťou montáže a obsluhy...

Garmin Radar Varia RCT 715 – bezpečnosť …

Športovec používa HW SW 03-08-2022

Najnovší model cyklo-radaru Varia™ s integrovanou kamerou spája v sebe nielen bezpečnostné funkcie, ale dopĺňa ich aj o zábavný element v podobe využitia radaru ako zadnej kamery a ...

TACX NEO Motion plates, poznáte?

Športovec používa HW SW 10-04-2022

Tacx NEO Motion Plates je doplnkom pre cyklotrenažéry zo sérií NEO, NEO 2 a NEO 2T. A čo vlastne robí? Rozhýbe celý trenažér. Táto horúca novinka na konci indoor sezóny má ešte viac priblíži...

Profil stúpania Železná studienka - Hrub…

Kopce profily 14-02-2015

Alternatívne asfaltové stúpanie v bratislavskom lesoparku. Až po Kačín ľahké a vhodné aj pre menšie deti. Do druhej kategórie je zaradené kvôli záverečnému stúpaniu na Hrubý vrch.  ...

Profil stúpania na Kamzík

Kopce profily 31-10-2014

Známe a relatívne rušné asfaltové stúpanie z centra mesta až takmer k vysielaču na Kamzíku, čo viac dodať...  ...

Profil stúpania Pekná cesta

Kopce profily 07-09-2014

Známe asfaltové stúpanie z Krasnian (Rače) na hrebeň Malých Karpát a Bratislavského lesoparku. Charakteristické je svojim veľmi strmými úsekmi. Touto cestou sa dostanete na sieť spevnených ciest v les...

Výsledky Časovky Ivana Červenku na Zošku…

výsledky 31-07-2022

Ďakujeme všetkým  za účasť. Rok 2022 dopadol nasledovne... Odkazy na fotogalérie sú na konci tejto výsledovej listiny.

Propozície 2022 Časovky Ivana Červenku n…

Propozície 19-03-2022

Po Dvoch rokoch pokračujeme! Amatérsky športový klub AŠK Sportreport Pezinok Vás pozýva na cestnú cyklistickú časovku do kopca určenú všetkým nadšencom cyklistiky, ktorí si trúfajú zdola...

Výsledky Časovky Ivana Červenku na Zošku…

výsledky 28-07-2019

Ďakujeme všetkým  pretekárom, že prišli na našu časovku si zmerať sily. Rok 2019 dopadol nasledovne... Odkazy na fotogalérie sú na konci tejto výsledovej listiny.   ...