logosr

updated 7:38 PM, Feb 27, 2023 Europe/Bratislava

Zelená Stopa 2007

Skladám bike, lebo v kufri bol bez kolies, ešte raz prebehnem reťaz, doťahujem niektoré veci.Dva dni pred posledným dátumom poslania prihlášok som zistila, že sobotu 1.9. sa v Banskej Bystrici koná cyklistický maratón "Zelená stopa" a tak rýchlo a ľahko padá voľba vyskúšať niečo vážnejšie. Kremnické hory v celku poznám, lebo máme v blízkosti chalupu, kde sa dá prespať.

Utorok 28.8.
Rýchlo zadávam príkaz na úhradu štartovného a posielam usporiadateľovi prihlášku na polmaratón.

Štart. Niekde v tej mase je malá ustráchaná Danka. Teraz na mňa došli fest bobky, stojac v tej mase natlačených cyklistov.Piatok 31.8.
Večer ešte montujem kapsičku pod sedlo. Kúpila som si duše, vyzuváky/obuváky a imbusy, nevyhnutne podstatné náradie keď pichnete. Čo je inak bežné aj niekoľko krát za preteky. Bežné by to ale nemalo byť. S trochou problémov sa mi ju nakoniec podarí namontovať, ešte pumpu pod nosič na fľašu, naolejovať reťaz - finito. Do Billa igelitky jedným šmahom zhrabúvam "traťovky" na víkend. Jonťák, Energi drink, Gelofit, karnitín, kreatín, magnézium, céčko, béčko, kačacie hovná, power barky (jediná tuhá "strava").

Celú noc z piatka na sobotu sa prehadzujem. Klasika, ako malé decko. Toto sú moje prvé preteky a tak mám bobky. V sne sa mi miešali obavy s očakávaniami, odvaha so strachom keď "vybuchnem", odhodlanie i nechuť z bolesti.

ImageSobota 1.9.
Ráno vstávam na počudovanie ako rybička, rýchlo balím veci a vyrážame. Do Banskej prichádzame o 7:30 - priskoro a na parkovisku je zúfalo málo áut. Namrzelá rozospatá tvár môjho priateľa mi naznačuje, že mohol ešte hodinu spať a nie sa sem trepať tak skoro. Nenechávam sa však odradiť rozospatou pantomímou a idem sa zaregistrovať. Vonku je rezko, ale nie zima - super kombinácia na preteky. Dostávam číslo 300 - či je šťastné neviem ani teraz po pretekoch (hehe, lebo ešte nie sú výsledky. keď zle dopadnem, rituálne ho spálim). Parkovisko sa ale veľmi rýchlo zapĺňa a do 8:00 prichádza väčšina účastníkov.

ImageTu vlastne nie je problém dať sa s hocikým do reči. Cudzí ľudia sa Vám prihovoria, zas oni sa medzi sebou už aj poznajú, jeden si prišiel požičať rýchlo upinák, iní zase šrobovák, jednoducho sa vytvorila úžasná rodinná atmosféra bikerov. Bolo to skvelé.

Aj dobrá nálada je dôležitá.Mala som sto chutí zdupkať. Ja viem, nenávidela by som sa do sklonku života, ale priznávam sa dobrovoľne bez mučenia - keby som nebola zatlačená do kotla, bola by som potichu vyprchala odtiaľ. Jediné, čo som si v tejto sekunde priala, bolo zmiznúť do auta. Fakt. (Ten kŕč mi je aj riadne vidieť na tvári)

Štart!

Plnka :)) Nechaj mi ten banán... daj to sem! Ty si už jeden mal! Všimnite si ten odhodený bike :)))Tlačenica pri krajoch slávobrány, potom sa to trochu uvoľnilo, jeden cez druhého, noha na nohe, ruka vedľa ruky - malé zaváhanie, malá nešikovnosť a natiahnem sa na "cieľový" trávnik jak dlhá tak široká ... a za mnou polka pelotónu :). Nuž a hoci ma na fotke nevidieť - som tam! A ja viem kde..

Posledné metre pred cieľom.A nastalo peklo. Najťažšia časť pretekov je prvých 10km - stúpanie na Dedkovo. Tep sa mi z nervozity a snahy totálne nezaostať hneď na úvode zvýšil na nebezpečnú hranicu. Snažím sa neprepáliť tempo, ale aj tak ma dosť prebiehajú, čiže idem pomaly! Udržujem pre mňa rýchlejšie tempo, stále dosť strmo do kopca. Dych nie a nie sa ukľudniť. Dychčím skôr z nervozity ako z výkonu, aj keď dosť makám. Snažím sa ukľudniť, lebo takto nevydržím viac než 15 minút. Rodinná kategória v cieliTep je na odtrhnutie pľúc, lapám dych. Posledné varovanie príde, keď ma začne pichať v boku - anaeróbne procesy začali. "Máš dve minúty sa dostať do normálu, alebo to môžeš zabaliť," hovorím si. Lesná cesta sa trošku zvoľňuje a tak sa konečne dychovo zrovnávam. Skvelé, teraz chytiť dychovku aj s kapelníkom, zladiť nohy, tupý pohľad na predné kolo a valíš!

Jednoznačné gesto M. Barényiho na dlhej traseMiestami sa tlačí bike. To ma úplne vyhadzuje z rytmu. Radšej dreť na jednotke ako tlačiť. Ale dvíha mi predné kolo, tak je to strmé a musím zosadnúť. Znova ma chytá dychová arytmia, černie sa mi pred očami. Som slabá na pľúca. NEZNÁŠAM SVOJE PREJAVY SLABOSTI! Zatínam zuby a idem ďalej. Hore nasadám a snažím sa dobehnúť stratený čas. Konečne sa dostávam na najvyšší bod stúpania a prichádza zjazd. Dávam si pozor, lebo práve na zjazdoch, kde to vypálite v snahe nazbierať minúty, najčastejšie pichnete. A keďže cica-mica nevie prezúvať kolá ... :)).

Dnes to bola kláda.V zjazde stretávam chlapíka - z rúk, ramien, lakťov, celej nohy mu prúdom tečie krv - zosypal sa na zjazde. Zastavujem a pýtam sa ho či je ok. Kývne hlavou, že je, že už volal záchranku. 10m pod ním už uteká hore záchranár s dlahou. Kamenistý zjazd prechádza do asfaltky a vo mne sa prebúdza duša cestára. Cítim sa úplne istá - radím veľkú osmu a drem ako to len ide. Prichádzam na prvú občerstvovačku - dedinka Kordíky, 14,5km.

Prichádza nemehlo Danka ...Snažím sa zhltnúť kúsky banánu, zapíjam jonťákom, a valím ďalej. Niet času nazvyš, aj tak som na konci. Zas nech to nie je úplná ostuda. Trasu z Kordíkov na chatu na Králikoch dobre poznám. Vypaľujem čo to dá, nešetrím sa. Zistila som, že znalosť terénu pridá veľmi veľa. Vieš kedy máš makať, kedy sa máš šetriť. Vieš čo ťa čaká a že za ďalšou zákrutou je už zjazd. Keď to nevieš, ideš skôr opatrne, šetríš sily, zjazdy ideš pomalšie, hľadáš cestu.

Ja som celú trasu nepoznala ... no čo už. Nabudúce...

Indurain je šuvix. Fest šťastná, že to mám za sebou ...Z Králického sedla, najvyššieho bodu pretekov na 27,5 km a prichádza dlhý zjazd kamenistou úvoznicou. Ku koncu dostávam tzv. šijací stroj do nohy - nekontrolovateľne mi kmitá noha. Bolí ma chrbát, šija, dostávam malé kŕče do trapéz, ale plne sa sústredím na zjazd - len nenaletieť na žiaden kameň, nevyletieť v zákrute. Ešte na ceste na chatu a potom do Králického sedla predbieham kopu ľudí. To sú presne tí, čo to vypálili na úvode a teraz došli maggy. V zjazde predbieham ďalších. Z minulo-víkendového prechodu Inovcom ma chlapci čo-to zaškolili a tak mi zjazd celkom ide - nebojím. :))

Vysmiate ... máme to už za sebou. Čaká nás sprcha (studená!!! panebože začo???), guláš, kofolka a tombola...Zjazdom lesnou cestou, neskôr asfaltkou prichádzame k rekreačnému stredisku Suchý vrch. Tu je zopár malých ale riadne prudkých stúpaní (asi aby sme nevychladli :). Hore dole hore dole, predbieham kamoša z Trnavy a od 33,6km už len stále dole alebo po miernych rovinkách smerom na Banskú Bystricu. Na asfaltke to peckujem, čo to dá (cestár sa nezaprie). Musím pochváliť usporiadateľov za vynikajúce značenie. Nedalo sa absolútne nikde stratiť (čo býva bežné na maratónoch), križovatky prehľadné, na takých miestach kde sme odbočovali z veľkej cesty voľakde za roh (a hlavne v zjazdoch), tam stáli praporčíci a z diaľky mi mávali. V posledných kilometroch pred mestom už nedbám na seba a idem cez kolená. Praporčík mi hlási posledný kilometer a upozorňuje, že už je tu premávka. Policajti ale skvelo zastavovali premávku a navigovali do cieľa.

V maratóne je každý víťaz. Niekedy je dôležité vôbec dôjsť do cieľa...Vyrážali sme o 10:15. Prišla som o 13:23. 3:13 h čistého času, 39,7km, 1200m prevýšenie. Tento maratón je považovaný za dosť náročný, kvôli prevýšeniu a typu terénu na trati. Tak som si ho pre istotu vyskúšala hneď ako prvý, aj bez znalosti trasy - samé bonusy :)).

Predbežne som v kategórii ženy niekde ku koncu. Zišla sa tam že vraj veľká konkurencia (napr prvá bola reprezentantka v biatlone- kde sa ja môžem rovnať?). Žien bolo 20, predbežne som 13. Viac neviem, lebo výsledky vytlačili tesne po mne ako som došla, čiže všetci, čo došli 15 min po mne, už na listine neboli.
Ale celkovo v polmaratóne (teda 39,7km) muži + ženy som niekde v na 83. mieste z cca 120. Maratón (77,5 km, čiže 2x polmaratón) bol len v kategórii muži a seniori. Potom tam bola ešte kategória Hobby pre rodiny s deťmi. Celkovo sa zúčastnilo neuveriteľných 250 ľudí. Skvelé!

Tak priatelia - aj na budúci rok, aj na budúci ....

Add comment

1. Zažili sme
  2. Vyskúšali sme
  3. Pochodili sme
  4. Organizujeme

Trnava-Rysy 2022

Cestná cyklistika 07-07-2022

Tento rok sa mi nejako nedarí najazdiť potrebné kilometre. Ani na Jasnú som kvôli tomu nešiel. Tu v propozíciach píšu, že na TT-RYSY treba mať aspoň 2000km odjazdené. Tesne som to splnil. Dal by som t...

Kärnten Radmarathon 2022

Cestná cyklistika 05-06-2022

Na týchto pretekoch som bol aj v roku 2015 a zapamätal som si z nich 3 dôležité fakty - horúce počasie, ťažké kopce a pekné baby. Teraz sa pri počasí schyľovalo k zmene a...

Sereďmaratón 2022 alebo ako Sulík nenakúpil bezvetrie

Cestná cyklistika 23-05-2022

Každý rok sa snažím čo najrýchlejšie sa pripraviť na tento pomerne skorý cyklomaratón. Chcel som napísať amatérsky ale posledné ročníky mám dojem, že to čo tam jazdí, by sa v pohode uchytilo aj v neja...

Garmin Rally XC – watty v teréne po roku…

Športovec používa HW SW 06-08-2022

Je tomu viac ako rok, keď som mal možnosť vyskúšať novú generáciu meračov výkonu v pedáloch, Garmin Rally. Testoval som cestnú verziu a oslovila ma najmä funkčnosťou a jednoduchosťou montáže a obsluhy...

Garmin Radar Varia RCT 715 – bezpečnosť …

Športovec používa HW SW 03-08-2022

Najnovší model cyklo-radaru Varia™ s integrovanou kamerou spája v sebe nielen bezpečnostné funkcie, ale dopĺňa ich aj o zábavný element v podobe využitia radaru ako zadnej kamery a ...

TACX NEO Motion plates, poznáte?

Športovec používa HW SW 10-04-2022

Tacx NEO Motion Plates je doplnkom pre cyklotrenažéry zo sérií NEO, NEO 2 a NEO 2T. A čo vlastne robí? Rozhýbe celý trenažér. Táto horúca novinka na konci indoor sezóny má ešte viac priblíži...

Profil stúpania Železná studienka - Hrub…

Kopce profily 14-02-2015

Alternatívne asfaltové stúpanie v bratislavskom lesoparku. Až po Kačín ľahké a vhodné aj pre menšie deti. Do druhej kategórie je zaradené kvôli záverečnému stúpaniu na Hrubý vrch.  ...

Profil stúpania na Kamzík

Kopce profily 31-10-2014

Známe a relatívne rušné asfaltové stúpanie z centra mesta až takmer k vysielaču na Kamzíku, čo viac dodať...  ...

Profil stúpania Pekná cesta

Kopce profily 07-09-2014

Známe asfaltové stúpanie z Krasnian (Rače) na hrebeň Malých Karpát a Bratislavského lesoparku. Charakteristické je svojim veľmi strmými úsekmi. Touto cestou sa dostanete na sieť spevnených ciest v les...

Výsledky Časovky Ivana Červenku na Zošku…

výsledky 31-07-2022

Ďakujeme všetkým  za účasť. Rok 2022 dopadol nasledovne... Odkazy na fotogalérie sú na konci tejto výsledovej listiny.

Propozície 2022 Časovky Ivana Červenku n…

Propozície 19-03-2022

Po Dvoch rokoch pokračujeme! Amatérsky športový klub AŠK Sportreport Pezinok Vás pozýva na cestnú cyklistickú časovku do kopca určenú všetkým nadšencom cyklistiky, ktorí si trúfajú zdola...

Výsledky Časovky Ivana Červenku na Zošku…

výsledky 28-07-2019

Ďakujeme všetkým  pretekárom, že prišli na našu časovku si zmerať sily. Rok 2019 dopadol nasledovne... Odkazy na fotogalérie sú na konci tejto výsledovej listiny.   ...