logosr

updated 7:38 PM, Feb 27, 2023 Europe/Bratislava

Cyklomaratón BA-Jasná 2008

• Published in Cestná cyklistika

štart Tento ročník cyklomaratónu do Jasnej má opäť nového sponzora, CSC, takže presnejší názov je "CSC cyklomaratón 2008". Teda, žiaden nový cyklomaratón, ale iba ďalší ročník Vivy resp. RockFM cyklomaratónu, podľa aktuálneho hlavného sponzora. Takže budúci rok tu budeme mať "Vodárne a kanalizácie cyklomaratón 2009" :-). Asi by mali k názvu pripojiť ešte 1 slovo, aby bolo jasné, že stále ide o ten istý maratón. V každom prípade to tento rok bolo zorganizované najlepšie. V cene bol kompletný dres a na stránke bolo dopredu napísané, kde sa bude koľko stáť, čiže sa dalo dobre pripraviť.

jazdci a ich tiene „Dáko si schudol“, hovoria mi počas maratónu a na štarte asi traja cyklisti nezávisle od seba. Zaujímavé, lebo oproti minulému roku som pribral celé 3 kg :-). Čo ma však viac trápi, že mi je zle od žalúdka, ešte od včerajšieho večera. Žalúdok odmieta prijímať takmer akúkoľvek potravu a viem, že takto dlho nevydržím. Ale spočiatku sa to celkom dá, len sa mi trocha točí hlava. Dosť ma naštve, keď v balíku vôbec nefunguje signalizácia jám a prekážok, a tak v Čiernej Vode chytím obrovskú jamu. Je z toho menšia osmička a div nie defekt. Žiaľ, niektorí jazdia tak, že ich absolútne nezaujíma, čo sa deje za nimi :-(.

Ježo a Peťo v hupkách za Nitrou Spočiatku mi to celkom ide, neskôr však cítim boj medzi žalúdkom a zvyškom tela. Žalúdok nechce o jedle ani počuť a telo sa už dožaduje akejkoľvek energie. Našťastie žalúdok prehral a môžem pomaly niečo jesť. Nie však veľa, a preto sa trápim prakticky celý čas až po Nitru. Haluz, že práve v hupkách za Nitrou mi začalo byť dobre a frekvenčným šliapaním mi išli kopčeky jedna radosť. Až sa mi nechcelo veriť, ako sa mi dobre šliape, keďže som takmer ani neregistroval, či ideme hore alebo dole kopcom. Najlepšie to neskôr vystihol Mišo, ktorý nazval tieto hupky „zvlneným asfaltom“ :-).

zjazd do Kozároviec Na občerstvovačke na Zubore som už žalúdok definitívne presvedčil, že dnes nemá význam vzdorovať a mohol som sa konečne normálne najesť. Aj samotné jedlo dnes bolo pripravené najlepšie, čo si pamätám – bageta so šunkou, banány, kofola, tyčinky... To už som vedel, že ďalší úsek mi pôjde jedna radosť. A aj tak bolo. Balík išiel miestami tak pomaly, že som mal takmer technický úsek Pohroním pokojové tepy. Akoby som ani na bicykli nesedel :-). Trošku to kazili iba kolízne situácie, ktorých bolo v tomto úseku neúrekom. Ešteže vedľa mňa išiel Janči, s ktorým sme sa nedržali silou mocou balíka ako sopeľ ale udržiavali určitý odstup a zároveň rovnomerné tempo. Ani to však nezabránilo menšej kolízii, keď sa sprievodné auto vyhýbalo vľavo odstavenému autu, čím zatlačilo jedného cyklistu rad pred nami tak, že bol na zemi, a Jano len ledva stihol ubrzdiť. Tuším tie kolízie privolávam, každý rok sa stane jedna práve 1 alebo 2 rady predo mnou. Takže budúci rok sa mi vyhýbajte a nejazdite rad pred mnou, ináč určite skončíte na zemi :-).

170 cyklistov Pauza pri Zvolene bola tak dlhá, že som si stihol aj pospať. Keď sme sa zberali na odchod, Milan práve začul, že mi niečo na bicykli fučí. „To je určite fľaša s minerálkou“, pomyslím si. Prd makový, je to koleso. Asi som schytal defekt ešte na tej jame v Čiernej Vode a Slnko tomu teraz dopomohlo. Rýchlo bežím k servisnému vozidlu, kde mi ihneď dajú náhradné koleso a ešte stihnem aj dobehnúť balík. Už sa mi však nejde tak dobre. Tepy troška vyskočili a zľava fúka nechutný protivietor, ktorý si naplno „vychutnám“, keďže pár cyklistov predo mnou nevie jazdiť v balíku. A vôbec, tento rok mám pocit, akoby tu bolo veľa cyklistov, ktorí jazdia iba sólo.

Za Bystricou už pozvoľne stúpame na Donovaly. Tento rok volím novú taktiku. Nebudem sa silou tu som začal predbiehať :-) mocou držať balíka, pokiaľ budem vládať, práve naopak. Keď začne stúpanie, budem sa riadiť tepmi a potom uvidím, ako ďalej. Balík mi teda zdrhne už kúsok za Starými Horami, avšak pulzmeter mi hovorí, že dnes to pôjde, takže zrýchľujem a začínam predbiehať. Náhradné koleso, ktoré som dostal, má horskú kazetu, odhadujem, že najväčšie tam bolo 28-kolečko. Takže v pohode nevedel som, že Mikloš jazdí na pivo :-) šliapem frekvenčne v sedle a predbieham jedna radosť. A to doslova. Predbehol som snáď 25 cyklistov, mňa predbehol jeden :-). A ešte som sa aj hore čudoval, že to bolo také krátke :-). Asi budem túto taktiku používať častejšie.

Obed bol klasicky o ničom. Nechápem, čím to je, ale ešte ani 1 ročník mi tu nechutil. Aj teraz bola nejaká suchá cestovina a zemiaky. Ale aspoň sme jedli vonku a netlačili sa vo vnútri. Cestou dole som si spravil maximálku 72 km/h. Ešte nech mi niekto povie, že som schudol, doteraz som tu išiel maximálne 65 :-).

štart pred stúpaním na Jasnú Úsek na Liptove mi už tak dobre nešiel. Hoci tento rok mám najazdené celkom dobré objemy, som už riadne unavený. Zrejme má na tom dosť veľký podiel aj pokazený žalúdok. Ani „zvlnený asfalt“ do Liptovského Mikuláša ma nepoteší. Uvidím, ako to pôjde na Jasnú. Našťastie pred ňou chvíľu stojíme, takže sa stihnem troška ponaťahovať, vyvenčiť, doplniť zásoby a vypiť akúsi energetickú ampulku, ktorú nám dávali ešte v Hronskej Dúbrave. Z čoho to je zložené, sme sa nedozvedeli, ale predpokladám, že je tam veľa kofeínu a cukru. Prischol tomu názov Landisova infúzka :-).

Začína stúpanie na Jasnú. Opäť volím taktiku ako na Donovaloch. A opäť to funguje. Aj si rátam cyklistov, ktorých som predbehol. Asi si začnem rezať vrúbky na bicykel za každého predbehnutého cyklistu :-). Už si hovorím, aký som namakaný, keď zrazu v serpentíne pred vrcholom, kde je už asi 12 %-né stúpanie, ma začínajú obiehať tí, ktorých som predbehol. A nie jeden, ale asi polovica z nich. Žiaľ, na tie kopce som priťažký, miestami sa soplím 5-kou. Pokiaľ neschudnem, nepôjde to ľahšie. A dosť spraví aj bicykel, predsa len s tým mojím šrotom sa nemôžem porovnávať s tými 6-7 kg bicyklami. Takže výhovorka sa nájde :-).

Juniorhotel Jasná pokec po maratóne

na Chopku Hore teda prídem prakticky na chvoste. Za mnou prišlo už len asi 15 cyklistov. Ale ku podivu nie som unavený, zvládol by som v pohode ťahať aj ďalej. To isté večer, doteraz ma to vždy ťahalo spať, teraz mi stačí necelých 7 hodín spánku (predošlú noc som spal 3 hodiny), aby som bol ďalší deň úplne čerstvý, ešte aj na už tradičný výšľap na Chopok. Naň ma nahovoril Mišo s jeho kolegom Martinom. Hore bolo 0°C, hmla, vietor a čerstvý poprašok snehu. Ale ináč pekný výlet, za 2,5 hodiny sme boli späť.

Môj štvrtý ročník mám úspešne za sebou. Nesklamalo počasie, organizácia, dobrá partia, len trošku moje zdravie. Najpozitívnejšie však pôsobí na mňa atmosféra tejto akcie. Sedieť medzi 170 cyklistami 12 hodín na bicykli a prejsť veľkú vzdialenosť s cieľom uprostred hôr má svoje čaro. A to ma sem láka vždy, hoci trasa je každý rok takmer totožná. O rok sa teda snáď uvidíme opäť, a dúfam, že aj z nášho cykloklubu sa nás zíde viac.

Comments
poďakovanie
ďakujem Alexovi, ktorý skončil na 6-tom mieste, za povzbudzovanie pred poslednou zástavkou, kedy som bol riadne na dne svojich fyzických schopností a Majovi, ktorý skončil na 14-tom mieste, za prípravu pred maratónom, bez ktorej by som bez pochyby skončil v zbernom autobuse,,, a česť všetkým starším pánom než je vek 35, za ich kondíciu o ktorej som si myslel, že ju mám,,,, páni - len tak ďalej,,, verím že i manželky sú spokojne :wink:
môj horský bike
touto cestou Vás všetkých zdravím. V prvom rade sa chcem poďakovať za trpezlivosť a toleranciu, ktorú bolo potrebné mať u každého, kto išiel za mňou a mojim horským bikom s tučnými kolesami,,,, priznám sa, že voľakedy som jazdil závodne, no bolo to 18 rokov naspäť a keď sa po toľkých rokoch prestávky mi ozvalo srdiečko, vspomenul som si, že je tu aj cyklistika, ktorá mi tak voľakedy učarovala a tak som si zakúpil tzv. multifunkčný bike a pre istotu s tými hádam najtučnejšími kolesami,, v tej dobe som nevedel, že existuje aj nejaký cyklomaratón,, ale od čoho máme kamarátov, že? slovo dalo slovom a ja debil som sa po trojtýždňovom bicyklovaní a najazdených 500km, ocitol na tomto musím povedať krásnom maratóne,, priznám sa, že som mal riadny strach, ale aj riadny adrenalín a tak to bola moja osobná výzva, v akom stave sa nachádza moje zlenivelé telo,,, a či to vôbec zvládnem,,, môj cieľ bolo prísť do cieľa,,, a bez zberného autobusu,,, ešte teraz , keď to píšem, mám riadny adrenalín v krvi,,, ŠTART ,,, cesta po Sereď bola výhliadková jazda,, prišili prvé tzv. kopce, ako dialnica do Nitri a tam som prvý krát pochopil, do čoho som sa to navliekol,, na horskom isť v balíku rýchlosťou 30-35km po rovine je balada,,, ale len po rovine,,, keď prišli tie tzv. prvé kopce pred Nitrou, to už balada nebola a cítil som, ako sa prepadávam v pelotóne pomaly ale iste na koniec,,, to ból čas na stratégiu, ako neskončiť v zbernom autobuse,, a tak som začal praktizovať úniky dole kopcom až na špic pelotónu, aby som v ďalšom kopci mal kam prepadať a tak to šlo od kopca ku popcu,,, donovaly? samozrejme príchod ako posledný a s pocitom že končím v zberáku,,, rozmýšlal som ako sa volám, kde to som, kam idem a podobné otázky mi behali hlavou,,, no davová psychóza urobila svoje a tak som sa zas ocitol na biku a už som zas zjazdoval donovaly smerom na Ružomberok, zmrznutý, stuhnutý s nádejou, že hádam to tak zlé už nebude,,, nikdy nezabudnite na heslo,,,, nikdy nebolo tak zle, aby nemohlo byť ešte horšie,,,, a už to bolo len horšie, jediné čo mi ostávalo, bolo robiť si rozbor, koľko moje telo ešte vydrží a vyslovene som čakal, kedy odpadnem a to doslova a do písmena,,, som totiž, típek, ktorý keď je vyčerpaný, stále šlape ďalej až do fázy, kedy telo odpadne a to len preto, aby som sa sám pred sebou nevyhovýral, že ma zlomila psychyka,, posledná zástavka pod jasnou,,, to parkovisko bolo pre mňa vyslobodením,,, keď odštartoval pelotón na posledný úsek už závodným tempom, ja som pozbieral posledné ostatky môjho tela a vyrazil som vyhliadkovým tempom do cieľa, vychutnával som si každý meter, lebo konečne to bolo moje tempo a po dobehnutí jednej kočky mojim tempom, samozrejme len preto, že dostala defekt, sme sa dohodli, nech zberný autobus nás predbehne a nehučí nám za ušami v tak krásnej prírode,, dali sme si za cieľ, že ako jediný prídeme do cieľa s najnišším tepom srdca,, čo sme ešte po obehnutí dvoch chlapov, aj dosiahli :lol: ,,,, takže chlapi a baby,,, vrele odporúčam tento krásny maratón absolvovať každý rok, až pokiaľ Vám bude telo vládať a amatérom ako som ja, odkazujem, ak chcete absolvovať takýto maratón,,, majte najazdené aspoň 1000km a určite to zvládnete,,, v opačnom prípade, máte určite postarané o nezabudnuteľný zážitok ,,,, byť či nebyť ,,, :wink:
aj na horskom sa da...
Zdravim sportovci! Ja toho odvazlica na horskom biku poznam a oznamujem vam, ze to zvladol a do ciela prisiel zivy a zdravy. Zdraviim ta, Misko! :D
A inak nikde na nete nie je ziadna fotoreportaz, ziadny zoznam ucastnikov.. nic... nie je to skoda?
snad k teme
Niekde hore v debate sa tusim objavil dotaz ci niekto pouzil nejaky starsi bike. Nuz predovsetkym tam jeden odvazlivec tocil horsky stroj aj s drapakmi do terenu. Neviem sice ci to cele zvladol ale bola to rozhodne odvaha. Minimalne dvoch som videl na horskej kostre (aj s odpruzenou prednou vidlou) ale na druhej sade hladkych kolies (cca. 28-32mm). Ak si spominam myslim, ze som utrzkom zazrel niekoho na klasickom favorite a ak sa mylim aj tak povazujem za celkom normalne to na niecom podobnom skusit. Je fakt ze dobry bicykel dost pomoze ale nakoniec to aj tak stoji na odjazdenych (natrenovanych) km.
Ohladom stravy a pitia pocas treningu preferujem samotryznenie organizmu (pijem beznu vodu a prakticky nejem) ale na ostrejsich (dlhsich) jazdach musim pouzivat napoje doplnajuce (hlavne) draslik aby som nedostal krce a doplnat (jest) jednoduche cukry (v roznej forme). Predpokladam, ze ak do seba natlacim 2-3 energeticke gely za sezonu tak to uz oproti beznej spotrebe roznych E-ciek nemoze podstatne ublizit.
obed
Ja sa este vratim k tomu obedu:

Na Donovaly pridem vzdy vysmädnuty. Preto mi napr. zapekany karfiol prisiel ako suche jedlo. Tym sa nechcem dotknut ostatnych, ktorym to dobre padlo :-). Kazdemu chuti nieco ine. Jedlo v hoteli aj na obcerstovackach bolo inac skvele. :P

To Katka: V tejto akcii vobec nejde o vysledok. Mnohi to tak beru, ale nie je to tak. Ide o spolocnu jazdu cyklistov s tym, ze v narocnych pasazach si to mozu najlepsi rozdat medzi sebou. Neoficialne. Pokial viem, poradie cyklistov sa ani nezaznamenava, aj ked tento rok som si vsimol, ze niekde hovorili poradie. A budem rad, ak to takto ostane. Zapretekat si mozem na hocktorych pretekoch :-)
Stop
Mali by sme tuto diskusiu k tomuto clanku zastavit, pretoze sa ubera inym smerom a nesuvisi priamo s cyklomaratonom BA-Jasna.
Prispievat mozete nadalej, ale k teme.
Re: Marian
Do materiálotechnológie sa moc nerozumiem.
Ja v brašni na náradie nosím dva šrobováky, čo služia aj ako vyzuváky, imbusáky, francuzák lebo nemám rýchloupináky (ak chcete nechať bike chvíľu v meste, neodporučam ich), lepiacu sadu na duše, batérie do blikačiek, pumpu. Keďže som písal, že obyčajne na dlhé trate nechodím len rekreačne ale aj kvôli potrebe, tak mám pribalený aj nejaký ten nákup :-)
Čo sa týka tej stravy. Samozrejme, že po 315km resp. počas oddychu, za ktorým nasleduje spánok, žeriem jak najatý. Počas spánku naberiem energiu, ktorú počas cesty asi po tých 4roch hodinách dopĺňam okrem zeleného čaju alebo vody cereálnymi výrobkami ako som napísal vyššie. V každom prípade sa počas cesty vyvarúvam požívaniu ťažkého jedla ako sú mäso, zemiaky, kysnuté cesto, strukoviny, rafinovaný cukor, med. To všetko si doprajem až po ceste pred spánkom. Aspoň takto som si zvykol, že pracuje môj organizmus. Nepil som iontový nápoj, ale už len z dôvodu, že je sladký, nie je univerzálnou tekutinou na cesty, na ktorých je treba si napr. umyť z brýlov rozplácnutý hmyz, umyť si tvár, alebo ruky, ak je predsalen výnimočne niečo treba opraviť. Navyše som si zvykol piť nápoj, ktorý nepovzbudzuje vo mne chuť piť viac, potom viac zavodňujem organizmus, ktorý sa chce prebytočnej vody aj s minerálmi zbaviť. Vodu pijem po troche počas celej cesty. Aké máte vy návyky?
Technika je jedna vec, zdravie
Hm, ja som s úrovňou techniky prehadzovania na svojom biku spokojný. Prehadzuje sa mi ľahko a presne, i keď ide o klasickú prehazovačku s páčkami na dolnej tyči, aj keď pravda, že prehadzovať v zákrute, alebo v technickej pasáži dolu kopcom je riziko dávať jednu ruku dole z riadenia, ale to nás už učili v autoškole, že preraďovať v zákrute je nebezpečné a preraďovať dolu kopcom, tak to preradím na najťažší okolo 30tky.
Čo sa týka tej kmitavosti. Hovoril som s jedným servisákom, ktorý tvrdil, že duralový rám je viac kmitavý ako oceľový. No nebavili sme sa o horčíkových rámoch, lebo zas taký fanda nie som, aby som vysolil za bike 20L a viac. Pri 55km/h sa môj bike chová úplne kľudne za predpokladu, že riadenie držím oboma rukami. Zjazd s jednou rukou na riadení som aj tak neskúšal :-) Navyše veľmi nerád jazdím rýchlosťami vyššími ako 50km/h. Nerád by som zažil dostať pri tejto rýchlosti defekt predného kolesa, narazenie na nejaký zlom asfaltu, vhupnutie do nejakej jamy alebo ježko na ceste. Zjazdujem max. pri 55km/h a i keby som mal 50L bike, nešiel by som rýchlejšie. Nie som samovrah. Pri týchto rýchlostiach sa pri autách robia crash testy. Ako by vyzeral cyklista po páde v rýchlosti vyše 50km/h s prilbou na hlave ani netuším? Raz sa mi stalo, že som prerazil dušu na zadnom kolese na jednom nadjazde a mal som čo robiť, aby som nepreletel zábradlím. Odvážny si dovtedy, kým sa niečo nestane. A potom, ak to prežiješ bez ujmy, ďakuješ bohu a sľubuješ, že už nebudeš zbytočne rýchly.
Čo sa týka spoľahlivosti, zatiaľ sa mi nepretrhlo žiadne brzdové lanko, ani sa mi nezasekla reťaz. Môže padnúť pri nepozornom narábaní s prešmykovačkou. Chce to prax. S takmer istotou padá pri opačnom točení pedálov a najťažšom prevode. Keď sa toho vyvarujem, bicykel robí, čo sa od neho očakáva.
Zatiaľ som s ním spokojný. V pelotóne sa jazdí okolo 30km/h.
Trnava - Rysy 2008 si ešte pozriem. Najbližšie sa možno objavím na Sereďmaratóne.
re:
Precital som si vyssie prispevky ohladom bicyklov, stravovania sa a pod. a tiez by som rad reagoval.
Ci chceme alebo nechceme, ak budeme hovorit o bicykli staromodnom, beznom alebo hi-tech, vzdy a na kazdom bolo, je a bude potrebne slapat. Tomu sa nevyhneme. Vdaka modernym progresivnym technologiam tu mame dnes k dispozicii spickove materialy (napr. carbonove vlakna, titanove zliatiny, ...), ktore disponuju vlastnostami vyuzitelnymi pri ulahceni ludskej namahy. Spomente si, clovek odpradavna vymyslal veci, ktore mu ulahcili pracu - jednoduche stroje (kladka, paka, naklonena rovina, ...). Navyse, tieto materialy su coraz viac cenovo dostupne, a tak sa k nim dostanu aj sirsie masy. Konstrukcia ramov a koniec-koncov aj ostatnych komponentov tiez nie je bezucelna - cielom je max. pohodlie a bezpecnost, spolahlivost, dynamika, ekonomika jazdy - v zasade od typu biku zavisi aj jeho pouzitie. Urcite ma zavodnik ine poziadavky na mnoho vlastnosti ako taky turista.
Nie je pravda, ze nizsia hmotnost biku sposobuje zle jazdne vlastnosti, ale skor ide o kriticke bezpecnostne limity s pouzitymi materialmi, ktore nemozno prekrocit. Vyvojovi inzinieri vedia presne spocitat a navrhnut rozlozenie hmotnosti a spravanie sa biku pre bezpecnu jazdu (s jazdcom aj bez neho). V profi-lige tu vsak naozaj ide o čas/peniaze a tak pretekari casto jazdia na hrane technickych moznosti materialu (a mozno aj svojich), cize sa moze prejavit aj extremne spravanie sa biku, ktore je vsak casto vyvolane technickou nedokonalostou/chybou jazdca.
Intenzivnejsie jazdim asi 6 rokov, najazdil som na svojom biku asi 25 tis. km, par krat som si ustlal, ale okrem vyzuvakov a nahradnej duse som na ceste ziadne ine naradie a matros nepotreboval. Chalani co ma poznaju vedia, ze mam v podstate turisticku cestnu vybavu, nie zavodnicku. Tak naco so sebou vlacit zbytocne kila v instalaterskej brasni?
V suvislosti so stravovanim; ja tiez nepatrim medzi hltacov umelej vyzivy a energo doplnkov. Jedno vsak viem, ze pri dlhotrvajucej zvysenej fyzickej namahe ziadne telo (ani trenovane) nie je schopne iba z prirodzenych zdrojov doplnat stratenu energiu. Navyse, okrem energie na posun vpred na biku telo straca energeticke zdroje aj pri inych metabolickych mechanizmoch a takisto energiu dissipuje vo forme tepla (aj pre nas plati Zakon zachovania energie, len si to bezne neuvedomujeme). Z dovodu co mozno najmensieho narusenia rovnovahy organizmu je preto ziaduce rozumne pomoct vlastnemu telu napr. hydrataciou, doplnenim mineralov pre podporu metabolickych funkcii a rychlovyuzitelnych energetickych zdrojov - jednoduchych cukrov (na tieto na rozdiel od klickov obsahujucich polysacharidy organizmus nemusi vynakladat extra energiu na ich stiepenie), prostrednictvom tzv. iontovych napojov. Ja ich s rozumom pouzivam a nemam s tym absolutne ziaden problem. Gely a ine specialne lektvary az na vynimky v podstate nepouzivam, takze sa vobec neobavam nicenia vlastneho organizmu tymto sposobom.
Jazdit dlhe streky bez jedla sa neda, a naozaj rozne cerealne produkty dokazu pocas vykonu bez zatazenia traviaceho traktu efektivne kokmpenzovat a doplnat energeticke naroky sportovca. Neviem si vsak predstavit, ze by mi po 315 km v Jasnej niekto ponukol namiesto knedlikov a dobreho hovadzieho gulasa ako byva zvykom nejake klicky, semienka, listky a pod. Bielkoviny a stratene tuky z toho telo nedostane a teda metabolizmus nemoze fungovat normalne (aspon moj nie :-) ).
Treba si este uvedomit, ze telo je sice zasobnikom energie, ale nie neobmedzenym, takze zasobu co si spravi pred vykonom spotrebuje pocas 3-4 hodin mozno a potom co?
Ak rychlo nedoplni, tak nejde. Tolko len par mojich postrehov k teme, ale je fakt, ze ine je jazdit a jazdit...8)
kalendar
Sorry, v kalendari napravo, moc rychlo sa mi prepinaju hemisfery. :-)

Trnava-Rysy 2008
Add comment

1. Zažili sme
  2. Vyskúšali sme
  3. Pochodili sme
  4. Organizujeme

Trnava-Rysy 2022

Cestná cyklistika 07-07-2022

Tento rok sa mi nejako nedarí najazdiť potrebné kilometre. Ani na Jasnú som kvôli tomu nešiel. Tu v propozíciach píšu, že na TT-RYSY treba mať aspoň 2000km odjazdené. Tesne som to splnil. Dal by som t...

Kärnten Radmarathon 2022

Cestná cyklistika 05-06-2022

Na týchto pretekoch som bol aj v roku 2015 a zapamätal som si z nich 3 dôležité fakty - horúce počasie, ťažké kopce a pekné baby. Teraz sa pri počasí schyľovalo k zmene a...

Sereďmaratón 2022 alebo ako Sulík nenakúpil bezvetrie

Cestná cyklistika 23-05-2022

Každý rok sa snažím čo najrýchlejšie sa pripraviť na tento pomerne skorý cyklomaratón. Chcel som napísať amatérsky ale posledné ročníky mám dojem, že to čo tam jazdí, by sa v pohode uchytilo aj v neja...

Garmin Rally XC – watty v teréne po roku…

Športovec používa HW SW 06-08-2022

Je tomu viac ako rok, keď som mal možnosť vyskúšať novú generáciu meračov výkonu v pedáloch, Garmin Rally. Testoval som cestnú verziu a oslovila ma najmä funkčnosťou a jednoduchosťou montáže a obsluhy...

Garmin Radar Varia RCT 715 – bezpečnosť …

Športovec používa HW SW 03-08-2022

Najnovší model cyklo-radaru Varia™ s integrovanou kamerou spája v sebe nielen bezpečnostné funkcie, ale dopĺňa ich aj o zábavný element v podobe využitia radaru ako zadnej kamery a ...

TACX NEO Motion plates, poznáte?

Športovec používa HW SW 10-04-2022

Tacx NEO Motion Plates je doplnkom pre cyklotrenažéry zo sérií NEO, NEO 2 a NEO 2T. A čo vlastne robí? Rozhýbe celý trenažér. Táto horúca novinka na konci indoor sezóny má ešte viac priblíži...

Profil stúpania Železná studienka - Hrub…

Kopce profily 14-02-2015

Alternatívne asfaltové stúpanie v bratislavskom lesoparku. Až po Kačín ľahké a vhodné aj pre menšie deti. Do druhej kategórie je zaradené kvôli záverečnému stúpaniu na Hrubý vrch.  ...

Profil stúpania na Kamzík

Kopce profily 31-10-2014

Známe a relatívne rušné asfaltové stúpanie z centra mesta až takmer k vysielaču na Kamzíku, čo viac dodať...  ...

Profil stúpania Pekná cesta

Kopce profily 07-09-2014

Známe asfaltové stúpanie z Krasnian (Rače) na hrebeň Malých Karpát a Bratislavského lesoparku. Charakteristické je svojim veľmi strmými úsekmi. Touto cestou sa dostanete na sieť spevnených ciest v les...

Výsledky Časovky Ivana Červenku na Zošku…

výsledky 31-07-2022

Ďakujeme všetkým  za účasť. Rok 2022 dopadol nasledovne... Odkazy na fotogalérie sú na konci tejto výsledovej listiny.

Propozície 2022 Časovky Ivana Červenku n…

Propozície 19-03-2022

Po Dvoch rokoch pokračujeme! Amatérsky športový klub AŠK Sportreport Pezinok Vás pozýva na cestnú cyklistickú časovku do kopca určenú všetkým nadšencom cyklistiky, ktorí si trúfajú zdola...

Výsledky Časovky Ivana Červenku na Zošku…

výsledky 28-07-2019

Ďakujeme všetkým  pretekárom, že prišli na našu časovku si zmerať sily. Rok 2019 dopadol nasledovne... Odkazy na fotogalérie sú na konci tejto výsledovej listiny.   ...