logosr

updated 7:38 PM, Feb 27, 2023 Europe/Bratislava

Warning: Undefined property: stdClass::$parent_slug in /www/t/r/u33042/public_html/templates/gk_news2/html/com_content/article/default.php on line 102

Eddy Merckx Classic 2010

  • Published in Cestná cyklistika

Priam vidieť, ako bolo chladnoNa tento maratón som sa očividne pripravoval viac teoreticky ako prakticky“, pomyslel som si asi na 80 km s jazykom na asfalte s úpornou snahou sa udržať v skupine cyklistov, ktorí aj tak jazdia zasadne 5 cm od konca vozovky ak nie rovno po tráve. Najmä ak fúka spredu zľava, tak to dosť poteší.

 

Pôvodne nás malo ísť viac ale postupne sme sa scvrkli len na 4 kusy. Dušky, Jaro, Emil a ja.
Najprv sme teda pobehali po okoli Eugendorfu s hľadaním ubytka. Nakoniec po 2 hodinách sme našli 10 km od Eugendorfu 2 izbový byt za 50 éčiek. 5 mozno aj 6 ludia by sa tam vyspali. Vybalili sa a poďho po fľašku vína, dres a 2 kilá reklamných materiálov. Jediná fotka s DuškymZobrali sme sakypaky aj Mihimu, ktorý však s nami nešiel lebo ho seklo ale mal štartovné normálne zaplatené. Akurát mi po vydaní Mihiho vecí moj akreditačný papier organizátor roztrhal. Keď sme mu reklamovali, že to len berieme veci parťákovi, tak zahlásil „keine kameraden“ - nech si dojde osobne. Nasral som sa, vyplnil som to ešte raz a podal som to inej babenke. Bez problémov. „Títo šnicláci, ts, ts, ts“.

Ešte sme si dali večeru v blízkom gasthause. Celý Eugendorf ale aj priľahlé dediny/mestečká žili týmto maratónom. Po okolí vylepené billboardy s gratoželaním Eddy Merckx 65 years a podobne. Jednoducho veľká akcia. Keď budú pokračovať takýmto tempom ďalej, tak sa z toho stane asi rovnaký mamutí podnik, ako Maratona dles Dolomites, kde treba svoju účasť nechať na 2 eurový poplatok a nechať šťastie byť vylosovaný.

Čo to ten ujo za náboj? Motorček?Zvyšok soboty sa niesol v pochmúrnom počasí s častými prehánkami. Dažďovými, nie črevnými. V nedeľu hlásili polooblačno ale teplota nič moc. Ale veď keď nebude pršať, to stačí.

Ráno bolo chladné a hmlisté. Vozovka vlhká, po kopcoch sa prevaľovala hmla a občas aj prerážalo slnko. S Emilom sme vyrazili na štart na bikoch, aby sme sa rozjazdili. Bolo síce chladno ale obliekol som sa dobre, takže som sa ani neklepal ani nemrzol.

ImageNa štarte sme zaháňali posledné minúty kecaním o blbostiach. Jaro spomínal, že ho nemáme čakať. Po chorobe toho veľa nenajazdil. Ale veď sa veľmi aj tak ani nedalo, lebo tohtoročná cyklosezóna je totálne poku(hviezdičkovan)á. Buď brutálne horúčavy, že sa aj asfalt roztápal, alebo furt pršalo či fúkalo. Horákisti ani nehovoriac. MTB maratóny skoro všetky vo vode. Od Svätojurského cez tradične mokrého Horala až po Dubničák. Veď všetci vieme.

V zadnom vrecku som mal Mihiho čip, aby som ho mohol organizátorom v cieli vrátiť. Nech z toho nemá potom problémy. Možno sa mu aj podarí zajazdiť nejaký dobrý čas. :-)

ImageŠtart prebehol vcelku vlažným tempom. Aspoň mne sa to tak javilo, lebo na takom Zwetleri sa išla hneď od štartu brutál podlaha. Dosť ma to prekvapilo, lebo aspoň podľa zverejneného profilu som mal dojem, že až po rozdelenie trasy KURZE – LANGE pôjde náš štartovací blok v podstate pohromade. Ale po 10 km som si spomenul na Duškyho smutné slová zo soboty, keď sme išli autom po trase maratónu „Tak tadeto sa zajtra bude mastiť 50 km/h“. Celý náš balík bol už plynule rozťahaný snáď na 5 kilometroch. Vpredu pár menších kôpok, a postupne dlhý slíž až do nevidím. Už s vyššie spomínaným systémom 5 cm od okraja vozovky. No potom nech sa šnicle nečudujú, prečo si nevetrajú držky v balíku ale každý si ťahá vlastnú špicu. Ja som trošku doplácal na neznalosť trasy a tak trošku aj neznalosťou miestnych cyklistov, takže som stále len doťahoval nejaký balík.

Asi na 30 km sme míňali skupinku cyklistov oblečených do bieleho. Asi si Eddyho suita dávala hromadné venčenie. O pár km sme ofúkli Duškyho so zvesenými nohami. Len som nechápavo na neho pozrel ale zachytil sa.

Práve ma predbehol Eddy, ale ja sa nedám.Na 50 km sme došli na občerstvovačku. Vravím Duškymu že beriem len banán, dávam pitie a fičím ďalej. Odvtedy som ho nevidel. Emil musel byť niekde predo mnou. Nemal som šancu zistiť, ktorý by to mohol byť, lebo si dal rovnaký dres, aký ponúkali na registrácii, takže splýval s hromadou iných, podobne rozmýšľajúcich cyklistov.

Nasledujúcich asi 20 km som celkom vládal jazdiť ale nejako som mal čoraz intenzívnejší pocit, že mi tie kilometre nejako pomaly odsýpajú. Zrejme som si mal ten výškový a kilometrový profil z čísla odtrhnúť aby ma to počas jazdy neznervózňovalo, čo sa asi aj stalo. Takže som mal po dlhom a poriadne jedovatom stúpaní prasknuté do sýtosti. Psychicky ma nepovzbudil ani nasledujúci zjazd po ktorom mi ušiel celkom sľubný balík. Ale už som proste nevládal stále búchať 40km/h. Ani v balíku. Chladné počasie zo mňa vycucávalo energiu priam raketovým tempom. Za Mondsee prišlo krátke stúpanie, ktoré ma skoro úplne dorazilo. Dal som si predposlednú tyčinku, trošku zvoľnil tempo a definitívne sa rozhodol, že dnes dlhú trasu proste nedám.

Pred kopcom, na konci ktorého nás čakalo rozdelenie trás som sa zastavil, dal dole čiapku, dal ešte jednu tyčinku a pomaly sa posúval hore. Naraz kukám. Zľava sa popri mne začala presúvať Eddyho suita a mne asi začala účinkovať tá druhá tyčinka, lebo nohy mi pomaly začínali ožívať. Aj s tepmi sa už celkom dalo.

A takto až do cieľaVšímal som si, aký prevod má naložený Eddy. Mal poštára ale išiel na ňom celkom ľahko. Aspoň som mal taký pocit. Každopádne som sa s Eddyho partiou dostal až na koniec „nekonečného“ stúpania a bez váhania zvolil krátku štreku. Oni takisto, tak som si povedal, že sa teda zveziem až do cieľa.

No veľa nechýbalo a nezviezol by som sa. Po rozbočení išla krátka trasa chvíľu rovno a potom až na pár výnimiek dolekopcom. Takže sa išlo celkom živé tempo 35-45 km/h. Len tak tak som sa toho zachytil a gratuloval si, že som zožral tie tyčinky, inak by som asi niekde zvädol.

Eddyho furt fotil doprovodný „poršák“. Bola to celkom zábava sa voziť v balíku Eddyho Merckxa. Okolo ľudia stáli v dedinkách a pozdravovali ho. Aj som si hovoril, keď sme prechádzali cez jeden kruháč a nejaký šniclák v džípe si vynucoval prednosť, lebo bol v kruháči skôr ako náš balík, čo je to za debila. Veď nevidíš, že je to sám veľký Eddy Merckx?
Aj na mňa ten vodič zúrivo gestikuloval, že čo si to dovoľujeme ho takto obmedziť. Čo som slepý, že nevidím, že on už je obmedzený dosť?
Po výjazde z kruháča nás začal predbiehať a počas celého toho mánevru mal zapnutý klaksón. „Tíííííííííííííííííííííííííítítítítííííííít“.
Eddy sa na neho len zvedavo pozrel, že aký fanúšik na neho trúbi a zdraví ho. Už za svoju kariéru asi zažil všeličo. Nuž ale prečo mu ten fanúšik ukazuje ten známy symbol Victory len s prostredníkom? Zvláštne, iný kraj, iný mrav. „Teda títo šnicláci, ts, ts, ts.

Emil s trofejným kúskom torty.3 km pred cieľom som mal pocit, že balík trošku spomalil, tak som skúsil menší trhák a roztočil som to dolu miernym kopčekom na asfaltotrhačské tempo 55 km/h. Šliapem ako hnilý šarkan, naraz kukám, Eddy sa zavesil za mňa a za ním jeho parťáci. Ebénci, na to by ho bolo, vyvážať sa za hobbíkom. :-) No keby som vládal, tak ho odtiahnem takto až do cieľa a hrám kingkonga. :-) Ale nevládal, tak som zvesil nohy a so sklopenými ušami sa zaradil na koniec balíku a tam zostal až do cieľa.

Po dojazde ma celkom prekvapil Emil, ktorý už bol v cieli. Ale mal rovnaké problémy ako aj ja, preto to otočil tiež na krátku. Navyše dostával aj kŕče, tak tiež veľmi na rozbočke neváhal. Nakoniec vysvitlo, že sme prišli spolu s Eddym do cieľa. Dali sme si občerstvenie, niečo popili a odfrčali na základňu sa ospršiť a pobaliť.

Môj prvý dojem po dojazde bol, že dlhá trať Zwettleru bola pocitovo ťažšia ako krátka Eddy classic. Neviem presne prečo, ale možno je to len preto, lebo na Zwettleri sme išli od začiatku na doraz. A to sa pri dlhom stúpaní inak javí ako ísť nadoraz v balíku v priemerne rovinatom teréne. Navyše sa mi zdal profil Zwettleru oveľa divokejší. Na druhej strane, spoľahol som sa na profil trasy, ktorý ponúkali na oficiálnej webstránke, ktorý bol v skutočnosti dosť spriemerovaný, takže to skoro vyzeralo ako maratón bez kopcov. :-)
Trasa je celkom pekná a pestrá. Myslím, že by som si tento maratón vedel lepšie užiť v normálnom klubovom balíku, kde by sme boli všetci aspoň približne rovnako výkonní a pravidelne sa prestriedavali. Dnes to bolo úplne zlé. Priemerku mám síce celkom zaujímavú ale vôbec ma to neteší, lebo som si tú jazdu skoro vôbec neužil. Možno za to mohlo aj to chladné počasie ktoré mám inak celkom rád ale nie na pretekoch.

Nevadí, ak budúcnosť dá, tak sa pripravím na tento maratón lepšie. Má smelé ambície, dobrú podporu médii aj regiónu.

Naša klubová výprava došla do cieľa v poriadku a bez pádu. Jediné čomu nerozumiem, ako mohol mať doriti Mihi lepší čas ako ja, hoci na maratóne vôbec nebol. Svoj čip som mal na čísle uchytenom na riaditkách. Mihiho čip som mal celý čas v zadnom vrecku. Čo je podľa mňa aspoň pol metra rozdiel a napriek tomu bol v cieli skôr ako ja. To len dokazuje, že to meranie čipmi stojí za jedno veľké, oné.

Čas: 4:00
Km: 117 km
Priemerka: 30 km/h
Nastúpaných: 1375m

Comments  
cipy
Rovnaka vec sa stala aj mne v Dolomitoch, ked ma v zadnom vrecku predbehol Palo Valko. Vo fyzike som nikdy nebol hlava osvietena, ale vdaka JoKovi som sa nad tym zamyslel a tusim som to aj pochopil :idea:
V roku 2011 ma zobééérte so sebou.
Možno oželiem aj Wildon.
o dedkovcoch a pod
no my pri pive mame na to aj inu teoriu. neni ziadne umenie byt namakany v skvelej forme a ficat na akciach ako diabol, do ciela sa vrutit vysokym tempom a po dvoch minutach zrelaxovany. Ista cojaviem dolomity ak mam na tachometri 6000km tuto sezonu je brnkacka. Frajer je ale ten kto najazdi malo a od 3% stupania ide na podlahu. tomu to trva dlhsie a aj sa poriadne natrapi. ten je frajer! No a kto by nechcel byt aspon par krat v zivote frajerom, tak coraz viac teda vedieme pivne reci pri televizore aby sme mohli byt co najvacsi frajeri na pretekoch.Ale musime sa vyznat!
My, starí dedkovci, sme sa boli vyprdieť vo Wildone...
Na budúci rok by som chcel vyskúšať Sauwald Radmarathon - skoro pri Passau ale na rakúskej strane, chvíľu popri Dunaji, chvíľu v kopčekoch nad Dunajom. A rovnaký termín ako Eddy Merckx a Wildon.
:-)
Ake nadute reci tu mate, jak stari dedkovci. Aj na vas ucinkuje ta tlakova niz? :-)
Joko, s cipom to bolo len take podrypnutie na Mihiho. Ani sa nezucastnil a aj tak mal lepsi cas, ako ja. :-)
Co sa cyklistiky na Eurosporte tyka, bud si isty, ze TV nepozeram skoro vobec.
A všimol som si, že sa už začínaš cyklisticky vyjadrovať - "išli sme podlahu", "praskol som si".
Asi by si mal menej pozerať TV (cyklistiku na Eurosporte s Bakalářom) a viac jazdiť.
Keď ste sa učili fyziku - pohyb telies, kde si bol? Rozdiel medzi čipmi bol približne 1 m, cez štart si išiel pomaly a cez cieľ rýchlo. Ktorý čip prešiel trasu rýchlejšie, ten vpredu alebo vzadu?
no teda...
nejaky si ufrflany. ono necuduj sa ze na pretekoch sa nejazdi gigabalik ale "terezin" ti co si veria chcu pole roztrhat a az potom ked sa sformuju skupiny moze zacat spolupraca. A este jedna vec, skoro vsetky kopce su na EMC na dlhej streke. Ale gratulujem ti ze si si pojazdil s eddym
Add comment

  1. Zažili sme
  2. Vyskúšali sme
  3. Pochodili sme
  4. Organizujeme

Trnava-Rysy 2022

Cestná cyklistika 07-07-2022

Tento rok sa mi nejako nedarí najazdiť potrebné kilometre. Ani na Jasnú som kvôli tomu nešiel. Tu v propozíciach píšu, že na TT-RYSY treba mať aspoň 2000km odjazdené. Tesne som to splnil. Dal by som t...

Kärnten Radmarathon 2022

Cestná cyklistika 05-06-2022

Na týchto pretekoch som bol aj v roku 2015 a zapamätal som si z nich 3 dôležité fakty - horúce počasie, ťažké kopce a pekné baby. Teraz sa pri počasí schyľovalo k zmene a...

Sereďmaratón 2022 alebo ako Sulík nenakúpil bezvetrie

Cestná cyklistika 23-05-2022

Každý rok sa snažím čo najrýchlejšie sa pripraviť na tento pomerne skorý cyklomaratón. Chcel som napísať amatérsky ale posledné ročníky mám dojem, že to čo tam jazdí, by sa v pohode uchytilo aj v neja...

Garmin Rally XC – watty v teréne po roku…

Športovec používa HW SW 06-08-2022

Je tomu viac ako rok, keď som mal možnosť vyskúšať novú generáciu meračov výkonu v pedáloch, Garmin Rally. Testoval som cestnú verziu a oslovila ma najmä funkčnosťou a jednoduchosťou montáže a obsluhy...

Garmin Radar Varia RCT 715 – bezpečnosť …

Športovec používa HW SW 03-08-2022

Najnovší model cyklo-radaru Varia™ s integrovanou kamerou spája v sebe nielen bezpečnostné funkcie, ale dopĺňa ich aj o zábavný element v podobe využitia radaru ako zadnej kamery a ...

TACX NEO Motion plates, poznáte?

Športovec používa HW SW 10-04-2022

Tacx NEO Motion Plates je doplnkom pre cyklotrenažéry zo sérií NEO, NEO 2 a NEO 2T. A čo vlastne robí? Rozhýbe celý trenažér. Táto horúca novinka na konci indoor sezóny má ešte viac priblíži...

Profil stúpania Železná studienka - Hrub…

Kopce profily 14-02-2015

Alternatívne asfaltové stúpanie v bratislavskom lesoparku. Až po Kačín ľahké a vhodné aj pre menšie deti. Do druhej kategórie je zaradené kvôli záverečnému stúpaniu na Hrubý vrch.  ...

Profil stúpania na Kamzík

Kopce profily 31-10-2014

Známe a relatívne rušné asfaltové stúpanie z centra mesta až takmer k vysielaču na Kamzíku, čo viac dodať...  ...

Profil stúpania Pekná cesta

Kopce profily 07-09-2014

Známe asfaltové stúpanie z Krasnian (Rače) na hrebeň Malých Karpát a Bratislavského lesoparku. Charakteristické je svojim veľmi strmými úsekmi. Touto cestou sa dostanete na sieť spevnených ciest v les...

Výsledky Časovky Ivana Červenku na Zošku…

výsledky 31-07-2022

Ďakujeme všetkým  za účasť. Rok 2022 dopadol nasledovne... Odkazy na fotogalérie sú na konci tejto výsledovej listiny.  

Propozície 2022 Časovky Ivana Červenku n…

Propozície 19-03-2022

  Po Dvoch rokoch pokračujeme! Amatérsky športový klub AŠK Sportreport Pezinok Vás pozýva na cestnú cyklistickú časovku do kopca určenú všetkým nadšencom cyklistiky, ktorí si trúfajú zdola...

Výsledky Časovky Ivana Červenku na Zošku…

výsledky 28-07-2019

Ďakujeme všetkým  pretekárom, že prišli na našu časovku si zmerať sily. Rok 2019 dopadol nasledovne... Odkazy na fotogalérie sú na konci tejto výsledovej listiny.   ...

next
prev

Banner new