logosr

updated 7:38 PM, Feb 27, 2023 Europe/Bratislava

Warning: Undefined property: stdClass::$parent_slug in /www/t/r/u33042/public_html/templates/gk_news2/html/com_content/article/default.php on line 102

XCR Cannondale cup 2011 aneb deň po dni, minúta po minúte.

  • Published in Cestná cyklistika

16.08.2011 Je pár dní po „karpaťáku“ a ešte sa z neho spamätávam. Tak chvíľu z nudy „brouzdám“ po stránke www.maratony.eu a hľadám, čo by sa dalo ešte na konci roka stihnúť. Snáď už nie je koniec sezóny ! Narazím na link http://www.cyklozavody.cz/ a po pozriem obrázky a je jasné že to „žeriem“ a idem. A je to v podvečer 09.09.2011 v piatok. Už len pre tú srandu, zajazdiť si na automotodróme. Vyskúšať a zistiť rozdiel hobík-profík. Rozposielam info bikerom.

P1070437
17.08.2011
Robo – vedúci, sa okamžite namotáva a chce si to obzrieť, vraj bude potom jazdiť na niečom ako inline korčule (čo je to?). Ozve sa aj Emil, ale zháňa ešte rám. Ale fajn. Vraj by zobral aj podporný mančaft rodinu (manželku a dcéru). Fajn, zdravoťáčka a roztlieskávačka by tímu prišli vhod. Ozve sa aj dupač Filip, fajn. Bude nás akurát dosť.
18.08.2011 Robo – vedúci, je doma tvrdo zrazený k zemi. Jeho milá cicuška mu už spravila program. Tak „prihlášku stornuje“. Emil má ale problém s rámom (všetci vieme prečo...), a asi chce rýchlo taliansky a to v auguste !!! . Tak zostáva v tíme už len Filip.
24.08 – 05.09.2011
Odchádzam s rodinkou na dovolenku k moru – pre mňa „nizkohorská-morská“ príprava na plánované intenzívne závody v septembri . Strava – all inclusive, darí sa mi vyberať zeleninové šaláty, občas fajn mäsko. Pitný režim – iontové nápoje – turecké pivo – dá sa piť ( má 5%obj), ruské len farba.... Denný tréning – plávanie občas, jazda na tobogánoch (tréning pádov). Posilovňa – občas (nie je dobrá klíma...), rotopédy polorozpadnuté ale jeden funguje, šlapadlo jedno tiež. Ak je 35-38st. nie je síl na niečo také... Dezinfekcia – prevencia vodka, gin, konak, všetko grátis. Kto by si nedal?
07.09.2011 Je po morskom „kvalitnom“ tréningovom sústredení. Skúšam nejakú tú hodinku potrénovať. Zisťujem, že idem do Brna len s Filipom.
09.09.2011 deň D

Dobré rozjazdenie je základ
14:30
vyrážame s Filipom z BA do Brna na automotodrom. Za Brnom odbočujeme z diaľnice, kua, nevšimol som si otočku nadjazd o 180 stupňov, musíme sa vrátiť. Včas, trocha s problémami vchádzame do areálu. Slečinka na vstupe dáva rýchle inštrukcie, tam je parkovisko, tam je WC, tam sa prihlásite...
Potvrdenie účasti, platba a zber štartového čísla s čipom je behom pár sekúnd vykonaný a hop k autu sa prezliekať. Hrmot z trate dává poznať, že tu nie sme sami, tak stíham odfotiť o 17h štart akéhosi AUT-NEM pohára v cestných motorkách – rachot je to mimoriadny.
17:10 Odchádzame sa rozjazdiť, je kde, celý príjazd k automotodrómu je od Popúvky s novým asfaltom a bez dopravy. Tak máme nejaké km len sami pre seba Kvalitné rozjazdenie je základom pred takýmto závodom.

Zase na konci štartového poľa?
17:55
Už stojíme na štarte ako obvykle. Ja zase ako moták vzadu. Filip takmer na čiare. Počujeme že došli do cieľa posledné motorky resp. je už ticho. Nejaký úvod od usporiadateľa – takmer nič nepočujem. Štart je tesne pred vjazdom na dráhu, pred nami nejakých 100-200 m, 2 „zákruty“.
18.00
Moje ciele? Pokúsiť sa čo najdhlšie udržať hlavného balíka. Otázky – kedy na utrhnú, a koľko kolečiek mi „nadelia..“


Štart.

Prechádzam serpentínkou, stíham tesne pred vjazdom na dráhu fotiť a tým pádom zisťujem že balík je už fuč ! Tak sa chytám roztrúsených jednotlivcov a ide sa hneď na plné pecky. Pozri dráhu a profil: http://www.cyklozavody.cz/fotoalbum/mapy/ Za zákrutou je 2% stupáčik mierne sa doťahujem na chvost „balíka“. Pulz je na maximálke, prežijem? V klesaní som už v chvoste balíka. Zisťujem, že som v zjazde a zákrutách rýchlejší ako okolie (alebo viac riskujem?). Na asfalte sú vidieť malé kúsky pneumatík, ale nijako to nikomu nevadilo.

Vcházame na hlavný stupáčik 8% cca v dĺžke 1 km. Neviem ako, ale hlavný balík je po pár metroch fuč. Pozerám dozadu, no... nebudem úplne sám. Začínam v hlave prehodnocovať dovolenkovú-morskú prípravu, či som niečo nezanedbal, jedol som, pil som čo sa dalo... 18:10 druhé kolo

Vytvára sa malá skupinka a občas niekto strieda a ťahá. Pomôžem dotiahnuť na skupinku pred nami. Chyba. Po zjazde a stúpaní mi polovica odchádza. Tak sa radím do ďalšej. Podobne to vyzerá ďalšie kolá. Občas sa obzerám kde je hlavný balík? Sviňa vietor naberá na intenzite a práve v tom stúpaní ho cítiť a v cieľovej rovinke...

Srandičky - áno, ťahať špicu - nie. :-)6 kolo – za zákrutou idem na čelo, ťahám a pozerám dozadu a hľadám balík. Už fičí. Ťahám... nedám svoju kožu len tak zadarmo. Za chvíľu nás už obieha malá vedúca skupinka. Hneď za ňou postupne hlavný balík, v zjazde toho využijem a fičím blízko 70km/hod. Filipa som nevidel, možno som len zle pozeral. Pri prejazde cieľovou rovinkou už len postáva vedľa biku a vidím defekt na zadnom (až potom zistím, že sa niekto o jeho zadné kolo obtrel, skončil na zemi a potom v ošetrovni. Alebo naopak? Záhadne dostal defekt.)
8 kolo – zvonia zvončekom – teda posledné kolo. Sme menšia skupinka, za zákrutou nastupujem. Nedarím sa mi ich utrhnúť-roztrhať (ešte asi 4 km), viem že sú lepší v tom kopci. Tak takticky sa schovávam do háku a využívam zjazd na poslednú regeneráciu. Posledný 1km stupák, krátky šprint a cieľ. Konečne, ešte chvíľu a zložili by ma asi kŕče.

Odovzdávame čipy a prezliekame sa lebo sa začína stmievať. Na vyhodnotenie zostáva asi len hŕstka verných. Odchádzame domov do BA po diaľnici.

Rekapitulácia:

Trať, závod kde sa neoddychuje! Nie je skutočne kde oddychovať. 84% pretekov som ťahal v maximálnej zóne! Ale stálo to za to. Prídem aspoň raz, lepšie pripravený, nech si vyrovnám účty. A dúfam aj s podporou tímu.

Prejdené km:42,.26
Priem. rýchlosť: 32,97
Priem. pulz: 169 (bežne mávam 158)
Čas: 1 hod 17 min
Najlepšie kolo: 9.24
(Boudný ho mal až za 7.14! Rátal že ho budú mať pod 7 min....)

Pár foto tu: https://picasaweb.google.com/michal.zajic/XCRCannondale20119

Web usporiadateľa poskytol včas výsledky, zaujímavá štatistika časov jednotlivých kôl (4 až 8).
Link na foto galériu: http://www.roadcycling.cz/index.php5?str=clanek&id=1274&zpz=1#

Comments  
Zajo ked som na ich webe zistil ze si prihlaseny, tak ma cukalo ze sa ti ozvem, tiez len tak zo srandy to ist vyskusat. Odhovoril ma jeden VW Golf, ale buduci rok by som to chcel skusit. Samozrejme pod 7 minut :lol:
Add comment

  1. Zažili sme
  2. Vyskúšali sme
  3. Pochodili sme
  4. Organizujeme

Trnava-Rysy 2022

Cestná cyklistika 07-07-2022

Tento rok sa mi nejako nedarí najazdiť potrebné kilometre. Ani na Jasnú som kvôli tomu nešiel. Tu v propozíciach píšu, že na TT-RYSY treba mať aspoň 2000km odjazdené. Tesne som to splnil. Dal by som t...

Kärnten Radmarathon 2022

Cestná cyklistika 05-06-2022

Na týchto pretekoch som bol aj v roku 2015 a zapamätal som si z nich 3 dôležité fakty - horúce počasie, ťažké kopce a pekné baby. Teraz sa pri počasí schyľovalo k zmene a...

Sereďmaratón 2022 alebo ako Sulík nenakúpil bezvetrie

Cestná cyklistika 23-05-2022

Každý rok sa snažím čo najrýchlejšie sa pripraviť na tento pomerne skorý cyklomaratón. Chcel som napísať amatérsky ale posledné ročníky mám dojem, že to čo tam jazdí, by sa v pohode uchytilo aj v neja...

Garmin Rally XC – watty v teréne po roku…

Športovec používa HW SW 06-08-2022

Je tomu viac ako rok, keď som mal možnosť vyskúšať novú generáciu meračov výkonu v pedáloch, Garmin Rally. Testoval som cestnú verziu a oslovila ma najmä funkčnosťou a jednoduchosťou montáže a obsluhy...

Garmin Radar Varia RCT 715 – bezpečnosť …

Športovec používa HW SW 03-08-2022

Najnovší model cyklo-radaru Varia™ s integrovanou kamerou spája v sebe nielen bezpečnostné funkcie, ale dopĺňa ich aj o zábavný element v podobe využitia radaru ako zadnej kamery a ...

TACX NEO Motion plates, poznáte?

Športovec používa HW SW 10-04-2022

Tacx NEO Motion Plates je doplnkom pre cyklotrenažéry zo sérií NEO, NEO 2 a NEO 2T. A čo vlastne robí? Rozhýbe celý trenažér. Táto horúca novinka na konci indoor sezóny má ešte viac priblíži...

Profil stúpania Železná studienka - Hrub…

Kopce profily 14-02-2015

Alternatívne asfaltové stúpanie v bratislavskom lesoparku. Až po Kačín ľahké a vhodné aj pre menšie deti. Do druhej kategórie je zaradené kvôli záverečnému stúpaniu na Hrubý vrch.  ...

Profil stúpania na Kamzík

Kopce profily 31-10-2014

Známe a relatívne rušné asfaltové stúpanie z centra mesta až takmer k vysielaču na Kamzíku, čo viac dodať...  ...

Profil stúpania Pekná cesta

Kopce profily 07-09-2014

Známe asfaltové stúpanie z Krasnian (Rače) na hrebeň Malých Karpát a Bratislavského lesoparku. Charakteristické je svojim veľmi strmými úsekmi. Touto cestou sa dostanete na sieť spevnených ciest v les...

Výsledky Časovky Ivana Červenku na Zošku…

výsledky 31-07-2022

Ďakujeme všetkým  za účasť. Rok 2022 dopadol nasledovne... Odkazy na fotogalérie sú na konci tejto výsledovej listiny.  

Propozície 2022 Časovky Ivana Červenku n…

Propozície 19-03-2022

  Po Dvoch rokoch pokračujeme! Amatérsky športový klub AŠK Sportreport Pezinok Vás pozýva na cestnú cyklistickú časovku do kopca určenú všetkým nadšencom cyklistiky, ktorí si trúfajú zdola...

Výsledky Časovky Ivana Červenku na Zošku…

výsledky 28-07-2019

Ďakujeme všetkým  pretekárom, že prišli na našu časovku si zmerať sily. Rok 2019 dopadol nasledovne... Odkazy na fotogalérie sú na konci tejto výsledovej listiny.   ...

next
prev

Banner new