SportReport AŠK Pezinok
Log in
updated 1:16 PM CEST, Oct 11, 2016

Prievidzské DNF

  • Published in Cestná cyklistika

Hodnotenie používateľov: 4 / 5

Hviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú neaktívne
 

Na 6. ročník Prievidzkého cyklomaratónu sa mi podarilo úspešne zaregistrovať medzi prvými účastníkmi.  Pridelili mi číslo 12, použil som aj moju novučičkú licenciu masters, ktorú som si vlastnoručne zažehlil.  Počasie bolo polojasné, mrazivé - ráno ukazoval teplomer iba 2 stupne Celzia.  Bolo mi zima, nuž som sa radšej schoval do auta a dal si teplý čaj.  Ozval sa aj hlad a tak som sa zároveň s nákupom išiel zohriať do obľúbenej COOP Jednoty.  Tvarohové, mierne usušené tvaroháče, mi prišli vhod.

Cinkol som Stanleymu a presunul sa k nemu na parkovisko spomínané v propozíciách.  Pokecali sme, prebrali pretekárske záležitosti, pozreli konkurenciu a šup do cyklo gala.  Zvolil som zimný dres, dlhé rukavice a ešte aj vestu.  Na rozjazde občas fúkol poriadne ľadový vietor, rozmrazoval som sa pomaly.  Málokto sa tak naobliekal ako ja, v skutočnosti bolo 11C.

Na štarte nás bolo 66, preteky dokončilo 47.  Žiadnu nervozitu som nepociťoval, a ani zodpovednosť za svoj výkon.  Išiel som si skúsiť prvé preteky sezóny a otestovať sa ako na tom som.  Priorita bola, aby som si zajazdil a v zdraví prišiel do cieľa.  Minulý rok si tu Chris zlomil kľúčnu kosť a to som veru nepotreboval.  V štartovnom poli som bol skoro vpredu.  Štartovalo sa na sekundu presne, teda aspoň podľa rozhodcu.

Štart bol dolu briežkom po rozbitej ceste.  Jazdci plní sily sa hnali jama-nejama a tak som sa postupne prepracoval až na koniec balíka, lebo naozaj som nechcel riskovať hneď v úvode nejakú kolíziu.  Nehovoriac o mestských cestách s obľúbenými kruháčmi a ostrovčekmi.  Pohodlne sme sa preštrikovali za mesto a odrážal som prvý útok, pred Bojnicami sa to na chvíľu spomalilo, aby chlapci vyrazili 45 kilometrovou rýchlosťou do briežka na bojnickú križovatku, aby balík hneď na začiatku roztrhli.  Neviem, či sa im to podarilo, ja som v pohode stíhal, videl som ako sa niektorí jazdci prepadali.  Pole bolo husté a pod chvíľou sa znedazdajky objavovali diery v ceste, prípadne kanály.

Držal som oči na stopkách.  Ruky sa mi v nových rukaviciach šmýkali.  Keď sa ukázalo slniečko, bolo dosť teplo.  Nemal som čas to riešiť.  Imperatívom bolo držať sa bezpečne v balíku.  Ani neviem kedy a ako sme preleteli cez Nováky.  Mal tam byť letmý štart, ale asi nebol.  Tempo sa nám ustálilo.  Vzadu som kontroloval balík aj s Peťom Polákom.  Za Oslanmi chlapík vedľa mňa rupol do jamy a pomaly mu odchádzal vzduch.  Nezávidel som mu, ale zrejme to zabalil.  Dnes sa už nikomu nechce naháňať balík.

Za Partizánskym sa cesta zúžila, fúkal protivietor a niekedy nás vzadu vytláčali do protismeru.  Bol som nútený ťahať sám na proťák napriek balíku, lebo fúkalo aj sprava.  Na miernom kopčeku chlapci vpredu zabrali a prišla moja prvá ťažká chvíľa, aby som sa udržal v balíku.  Unavený z ťahania, zrazu špurt, nikto predo mnou a otvorila sa niekoľko metrová medzera.  Točil som absolútny šrot na proťák 45.  Videl som, že predo mnou už zvesili nohy a ja som musel stále točiť, aby som ich docvakol.  Bol to pred Krásnom.

Striedali sa nebezpečné chvíle a drobné nástupy.  Niekedy  ťahali špicu aj v protismere.  Našťastie premávka bola malá a autá stáli.  Niekde pred Bošanmi sme sa tlačili na stred cesty.  Na poslednú chvíľu som sa vyhol oproti stojacemu autu.  Cítil som, že niekto mi brnkol do zadného kolesa sprava, nuž som sa obzrel, či sa niečo nestalo a zrazu vidím ako to chlapík napálil rovno do auta a rozpleštil sa na kapote a prednom skle.

Medzi Solčanmi a Kovarcami nás čakalo Rubaix.  Zbrúsená cesta, triaslo to ako besné, samozrejme kopu prachu a štrku.  Prežili sme to.  V Kovarciach sme odbočili na hladkú cestu do Ludaníc.  Konečne som sa mohol posilniť gelom.  Tempo bolo oddychové.  Bolo to zhruba v polovici trate.  V Ludaniciach sme sa otočili proti vetru.  My v balíku sme oddychovali, vpredu sa trápili.  Tak sa stalo, že som sa dostal za špicu.  Na úroveň Stanleyho, ktorý jazdil permanentne na kúsok za špicou.  Akurát ma nechceli vpustiť medzi seba, ťahal som vlastne falošnú špicu.

Povedal som si, že nemám síce na to, aby som bol vpredu, ale aspoň trochu pomôžem a zacúvam späť.  Ťahám si svoje tempo, neobzerám sa a zrazu zistím, že som sám.  Nechápem prečo, nikto nechcel ísť.  Sám som nechcel ísť, lebo to bolo ešte 50km do cieľa a to by som mohol ľahko vykapať.  Čakal som, čakal a potom vyrazil ďalší jazdec, ale nechcel so mnou spolupracovať.  Hnal sa sám za uprchlíkmi vpredu.

Pred Partizánskym som opäť ťahal špicu asi 4-5km, čo sa mi skoro stalo osudným.  Nikto nechcel striedať, aj som sa šetril a išiel s rezervou.  Pred miernym briežkom sa strhol špurt a mal som čo robiť, aby som to vyšrotoval.  Kopec dolu mi pomohol vytočiť a zrelaxovať nohy.  Za Partizánskym som sa pýtal Stana na kopec, ktorý organizátor avizoval, tvrdil, že už bol.  Nič som si nevšimol, hovorím na to.  Pripravoval som sa teda na finále.  Držal sa vpredu.

Zrazu prišla odbočka na Veľké Pole a už som vedel, že pôjde do tuhého.  Tú cestu som poznal.  Asi po 4km sme odbočili do Rudice.  Malý zjazd po úzkej ceste bol pomerne riskantný, ale nie nebezpečný.  Rýchlosť okolo 40km/h.  Po ňom nasledovala malá stojka, na chvílu povolila, potom sa to ešte zdvihlo.  Išlo sa vysoké tempo, ale mne kopce idú, takže som išiel s rezervou a predbiehal.  Niekedy som musel aj do kopca dobrzďovať, tak husto tam bolo.  Na kopci hore som sa ocitol sám, medzi dvoma skupinami.  Hnal som koľko to išlo, ale nebol som taký rýchly ako skupinky jazdcov.

Docvakol ma Stano a ešte asi 4 jazdci.  Išli sme spolu, stále dolu kopcom, schovával som sa vzadu za nimi.  Až prišiel malý prudký briežok dolu.  Bol som prekvapený ako rýchlo mi to jazdí a dokonca som ich začal predbiehať.  Vtom sa stalo.  Potreboval som dobrzdiť, brzdy nejak nezabrali a v tom momente som sa ocitol na okraji cesty.  V prachu a drobnom štrku.  Zachoval som chladnokrvnosť a neflekoval, vedel som, že by to bolo iba horšie.  Potreboval som sa dostať z toho bordelu.  Nepodarilo sa mi a vyletel som von z cesty do trávy a hliny.  Chvíľu som sa tam odviezol a potom už iba letel dopredu cez riadidlá.  Bicykel vyletel do vzduchu a dopadol na cestu.  Hneď som sa pozbieral, iba lakeť som citil udretý, inak ani škrabanec.  Skoro okamžite bol pri mne motorkár a pýtal sa, či som ok, vravel som, že to tak vyzerá, ani nezastavil a pokračoval ďalej.  Chcel som aj ja, ale netočilo sa zadné koleso.  Bolo zadreté a nedalo sa ani narovnať.  Nevedel som, čo robiť.  Servisné autá mi nezastavili.  Asi o 10min išiel zberák.

Stalo sa mi to na 105. km pretekov.  Do cieľa ostávalo cez 12km.  Mal som obrovské šťastie, že sa mi nič nestalo a odnieslo to iba koleso.  Podľa záznamu z Polaru som mal rýchlosť 70km/h a možno až 75km/h.  Boli to moje prvé preteky, ktoré som nedokončil.  Mohol som sa umiestniť na bedni, mal som to dobre rozbehnuté.  Stano skončil prvý v C kategorii. Balkovci v prvej 20ke, Chris 24tý.  Hlavne, že som celý a mám novú skúsenosť.

contentmap_plugin

Pridať komentár

  1. Zažili sme
  2. Vyskúšali sme
  3. Pochodili sme
  4. Organizujeme

Telecom Cup 2015

Hokej 20-02-2016

Telecom cup 2015 Prípravy na turnaj začali celkom optimisticky ale postupne odpadli najprv O2 pre nedostatok hráčov a potom sa ukázalo, že aj Siemens tento ročník vynech&a...

Korzika 2015

Cestná cyklistika 18-09-2015

Po perfektnej cyklistickej dovolenke na Korzike v roku 2014 nám to nedalo nevrátiť sa. A tak už mesiac po návrate padlo rozhodnutie, že Korziku navštívime aj v tomto...

Ötztaler radmarathon 2015

Cestná cyklistika 30-08-2015

O tomto podujatí som sa dozvedel vďaka kamarátovi Paľovi,ktorého som spoznal v Trnave minulý rok na akcii Trnava-Rysy. Zavolal mi vo februári, či by som s ním...

Skúsenosti s Garmin Edge Explore 1000

Športovec používa HW,SW 15-01-2016

Novinka jesene 2015 od Garminu ma svojim komplikovaným názvom spočiatku miatla. Nevedel som si tento nový model zaradiť. Až keď sa mi dostal do rúk a mohol som sa s n&iacut...

Mapy a Garmin GPS prístroje

Športovec používa HW,SW 14-01-2016

GPS, navigácia a mapy berú mnohí ľudia ako synonymum, ale nie je to celkom tak. GPS prístroj spočíta kde sa práve nachádzate, navigácia vá...

Test Garmin Epix

Športovec používa HW,SW 14-01-2016

Garmin Epix sú multišportové hodinky, ku ktorým sú pridané aj plnohodnotné mapové a navigačné funkcie. Vychádzajú zo spoloč...

Profil stúpania Železná studienka - Hrub…

Kopce profily 14-02-2015

Alternatívne asfaltové stúpanie v bratislavskom lesoparku. Až po Kačín ľahké a vhodné aj pre menšie deti. Do druhej kategórie je zaradené...

Profil stúpania na Kamzík

Kopce profily 31-10-2014

Známe a relatívne rušné asfaltové stúpanie z centra mesta až takmer k vysielaču na Kamzíku, čo viac dodať...  ...

Profil stúpania Pekná cesta

Kopce profily 07-09-2014

Známe asfaltové stúpanie z Krasnian (Rače) na hrebeň Malých Karpát a Bratislavského lesoparku. Charakteristické je svojim veľmi strmými &uacut...

Výsledky Časovky Ivana Červenku na Zošku…

výsledky 26-07-2015

Ďakujeme všetkým  pretekárom, že prišli na našu časovku si zmerať sily. Ročník 2015 dopadol nasledovne...  

Výsledky Časovky Ivana Červenku na Zošku…

výsledky 27-07-2014

Ďakujeme všetkým  pretekárom, že prišli na našu časovku si zmerať sily. Ročník 2014 dopadol nasledovne...   ...

Propozície 2014 Časovky Ivana Červenku n…

Propozície 29-05-2014

Amatérsky športový klub AŠK Sportreport Pezinok Vás pozýva na cestnú cyklistickú časovku do kopca určenú všetkým nadšencom cyklistiky, ktorí si trúfajú zdolať nástrahy tohto kopca. Cyklistická časovk...

next
prev