logosr

updated 7:38 PM, Feb 27, 2023 Europe/Bratislava

Warning: Undefined property: stdClass::$parent_slug in /www/t/r/u33042/public_html/templates/gk_news2/html/com_content/article/default.php on line 102

Arlberg Giro 2018

  • Published in Cestná cyklistika

10Veľký brat sa nepozerá, Veľký brat číta tento web a je poriadne škodoradostný hajzlík. Už v minulosti som mal pocit, že keď si z niekoho v reportke vystrelím, tak sa mi to v krátkej dobe rovnakou mincou vráti a teraz sa mi to potvrdilo. Na Leitha.Bergu som si robil prdel z Emilovho „Dumoulinovho syndrómu“ a uľavovania si v jarkoch popri ceste, „braček“ sa zachechtal a asi 2 týždne pred týmito pretekmi mi ho tiež poslal na odskúšanie. Ale toto bol Dumoulin v najlepšej Grand Tours forme, aj napriek návšteve lekárky, diéte a liekom som sa ho nedokázal úplne zbaviť ani do dňa štartu. A tak som do dresu pribalil aj extra balíček papierových vreckoviek a pripravil si krízový scenár, ako budem odskakovať do priekopy, lesa, na pumpu, v ideálnom prípade vydržím až po prvú občerstvovačku, na ktorej snáď bude kadibudka. Našťastie sa nič z toho nenaplnilo a v žlto-modrých kraťasoch som nielen odštartoval, v rovnakej farbe som ich doviezol až do cieľa :-) Ale „braček“ zariadil aj jednu pozitívnu vec, na St.Pöltneri som srandoval o tom, ako ma pezinčania sledujú online na webe a na týchto pretekoch bol naozaj live timing, tak dúfam, že počas Ivanovej časovky na Zošku riaditeľ Peter zabával cez megafón divákov strhujúcimi informáciami o mojej aktuálnej situácii na trati. I keď neviem, či som nemusel mať spustenú nejakú aplikáciu v mobile, niečo také táral spíker na štarte, ale tak komentár mohol znieť „Duškyho akurát vo výsledkoch nevidím, asi sa zas niekde zadrbkáva“ :-) V tomto prípade by to nebolo ďaleko od pravdy, mal som pred sebou 148 km a 2500 výškových metrov, do toho som musel ísť od začiatku s rozumom. A aby som bol „in“ a aspoň výrokmi sa o ďalší krôčik priblížil k profíkom, tak samozrejme aj s pokorou :-)

20Štartoval som z druhého, zeleného bloku pre „výkonných ambicióznych hobby jazdcov“, ale asi len preto, lebo štartovné som zaplatil už v novembri. Môj výkon a ambície preverilo hneď prvé stúpanie na Arlbergpass, ktoré začínalo v podstate už na konci dediny a končilo na 10-tom kilometri. A bolo naozaj šťavnaté, v maxime malo mať 15%, comp mi nakoniec ukázal iba 12%, ale dlhé úseky sme sa neustále hýbali okolo 9-10%, nebolo si veľmi kde oddýchnuť. Trochu som dúfal, že usporiadatelia tradične nafúkli niektoré hodnoty v profile, ale nebolo tomu tak, v tomto kraji nemusia na papieri umelo zvyšovať obťažnosť trasy, všetko ostatné už sedelo do punktíku. Úmerne k náročnosti kopca bol z neho parádny rýchly zjazd, najmä prvé rovné úseky s pekným výhľadom na vzdialené vrchy. Škoda, že som nepoznal trasu a pred niektorými slepými zákrutami som si zbytočne pribrzďoval, ale aj majster Gilbert alebo Sagan sa niekedy utnú a nechcel som skončiť podobne rozmlátený niekde za zvodidlami. Nasledovalo aj niekoľko serpentín a prejazd tunelmi, podľa pocitov som si pravdepodobne v jednom z nich vytvoril kariérnu maximálku, kvôli tme som nevidel na display. Keby hej, tak možno pokrútim aj nohami, nech pridám ešte 9,2 km/h do kilečka :-) Celkovo malo toto klesanie 30 km a ku koncu sme na chvíľu museli aj zastaviť kvôli križovaniu s prichádzajúcim vlakom, využil som to na vyzlečenie vesty a návlekov, ale kým som ich strčil do dresu, vlak prešiel a balík mi zdrhol. Nevadí, zozadu sa už blížil ďalší a s ním som sa odviezol až na odbočku k druhému vrcholu Silvretta - Bieler Höhe.

30Odtiaľto nasledovalo 40 km do kopca, ale prvá časť bola celkom mierna. Aby som budúcim generáciám čitateľov zanechal o sebe komplexnejší obraz, vymenoval som v minulých reportkách zopár svojich výnimočných vlastností, patrí k nim aj prenikavá inteligencia :-) Vďaka úspešne zvládnutej základnej školskej dochádzke a v kombinácii s dlhoročnými cyklistickými skúsenosťami som bleskovo vyhodnotil, že tento kopec mi (bohužiaľ) neutečie a nie je sa kam naháňať. Nastavil som si svoje tempo a keď som mal pocit, že na udržanie v balíku vynakladám priveľa energie, blahosklonne som ho pustil a počkal si na ďalšiu skupinu, až som po niekoľkých pokusoch konečne zakotvil v „tej mojej“. Presunul som sa na jej koniec, kochal sa okolitým svetom a maximálne si užíval jazdu. Celkom ma pobavilo, keď som za jedným z tunelov zbadal tabuľu s oznamom „Ešte 90 km“, tento rok som sa zúčastnil iba na pretekoch, ktoré nemali takú ani celkovú dĺžku. A o kúsok ďalej šľapal po chodníku chalan s bicyklom na pravom pleci a s tretrami v ľavej ruke, na chrbte mal tiež číslo, kamoško, ty tie biele ponožky asi zoderieš, kým dáš takto tých 90 do cieľa. Nevšimol som si, aký mal problém, možno bol len vášnivý cyklokrosár obľubujúci vybiehanie kopcov :-) Skupinka sa mi rozpadla na prvej občerstvovačke, vody som mal ešte dosť a cestou som zjedol traťovku, tak som nezastavil. Malo by sa už pomaly začať stúpať a ďalšia bude na vrchole, tých cca. 10 km vydržím. K začiatku naozajstného kopca to nakoniec ešte bolo zopár kilometrov a nemal 10, ale 13 km, o čom ma pravidelne v kilometrových odstupoch informovali deprimujúce tabule „ešte 12 km“, „ešte 11 km“, „ešte 10 km“ atď. Samostatne sa tu totiž meral výjazd na kopec Queen/King of the Mountains, ale výsledkom veľmi neverím, medzi tabuľami muselo byť minimálne 5 km, inak mi to nemohlo tak dlho trvať :-)

40Samotné stúpanie bolo hnusné, od začiatku 9% a viac, keď sme sa dostali do serpentín na úbočí kopca, aspoň v zákrutách sa dalo na pár sekúnd odfúknuť, inak veľmi nie. A bola aj dosť hustá premávka, na čo upozorňoval už spíker na štarte, na vrchole je jazero a veľké parkoviská, zrejme obľúbené turistické miesto. Nepredbiehali nás iba kolóny áut, ale aj žlté autobusy s číslami, asi nejaká miestna MHD-čka, jeden ma dobehol akurát v serpentíne a keďže sme mu viacerí zavadzali a zákrutu si nemohol dostatočne nadbehnúť, zasekol sa v nej. Ostala pred ním medzera, cez ktorú by som sa prešmykol, ale šofér asi zavrel oči, šľapol na plyn a dal to. O pár sto metrov a jednu serpentínu ďalej sa stretol s dvomi protiidúcimi kolegami, medzi nimi zavadzajúci cyklisti a autá, takže vznikla zápcha, ale presne keď som tam prišiel, posledné auto sa pohlo a iba s miernym spomalením som pokračoval ďalej. S ohľadom na Dumoulina je zápcha určite dobrá vec, ale mne sa teraz v hlave preháňali iné myšlienky. Taktiež som aj excelentný matematik a doma som si podľa nadmorských výšok zrátal, že priemerný sklon tohto kopca je asi 8%, ale ja stále idem cez 9% a v maxime organizátori sľúbili až 12%, to čo má byť? Tých niekoľko rovných metrov v serpentínach to predsa nemôže vykompenzovať, vďaka už spomínanej prenikavej inteligencii som začal šípiť niečo nekalé. A v posledných kilometroch pred vrcholom to naozaj prišlo, dosť dlhý úsek popri malom jazere bol rovný, na začiatku tuším aj dole kopcom, potom zase až do 10% a znova skoro rovina, ktorú ukončilo záverečných 11%. Čert to ber, blbý kopec za mnou, plné stoly na občerstvovačke predo mnou, idem sa najesť :-)

50Aj v tomto prípade platilo aký kopec - taký zjazd, čiže úplne debilný. Najprv pár serpentín, potom to chvíľu odsýpalo, ale väčšinou bol dosť plochý a na dosiahnutie uspokojivej rýchlosti bolo treba ťahať viac, ako som bol ochotný. Dlhú dobu som išiel vo dvojici so starším pánom, raz keď som odstriedal a konečne vzadu zbadal približujúci sa balík, poklepal som ho po pleci a ukázal dozadu. Tak som ho vyľakal, že skoro vbehol do betónovej steny vedľa cesty, čím vyplašil mňa a skoro ma odhodilo do protismeru. Prekvapený sa spýtal, či niečo stratil, nieee, spomaľ, odvezieme sa ... ako sa to povie po nemecky? Langsam grupáčik von hinten. Pochopil, zvesil nohy a odviezli sme sa. Neskôr nás dobehla ďalšia skupina a fičali sme slušným tempom až po jeden z tunelov, v ktorom nás za zákrutou prekvapili 2 za sebou stojace autá. Tunel bol našťastie polootvorený s dostatkom svetla a ja som bol skoro na konci balíka, takže som sa stihol poobzerať a bezpečne vyhnúť, ale zopár borcov sa rozbiehalo z nulovej rýchlosti spoza áut, tak asi mali s dobrzďovaním namále. Keď sa klesanie zmenilo na 6%-ný plazák, dorazili sme k poslednej občerstvovačke a na okamih som zaváhal, či mám zastaviť a opustiť tento fajnový balík, ale bol už čas obeda a do cieľa ešte skoro 30 km, tak som odbočil trochu poštekliť žalúdok. Kúsok za občerstvovačkou sa potom cesta otočila k cieľu a pokračovala do rovnakých 6%, chvíľku som dúfal, že toto je to posledné 8%-né maximum z profilu, ale nebolo, vychutnal som si ho až neskôr. Inak sa celý tento úsek väčšinou hýbal od 1 do 4%, ojedinele trochu viac a neviem ako vy, ja takúto ani rovinu - ani kopec veľmi nemusím. Ak som sa nechcel úplne zastaviť, okrem tých 8% to bolo stále na veľkú pílu, miestami iba kolečko od španiela a na pripekajúcom slnku to ubiehalo neskutočne pomaly. Jednoducho otrava.

60Išli sme už roztrúsení ako korálky od Natálky, sem-tam ma predbehol nejaký jedinec alebo dvojička, chalana pred sebou som dobiehal snáď 10 kilometrov. Keď som sa konečne dotrepal do dediny, cieľovú rovinku som si vychutnal a ani som sa nesnažil predbehnúť ľudí pred sebou, pri tomto type pretekov a mojej pozícii sa mi zdalo až nevhodné, aby som zašpurtoval. Teraz máličko ľutujem, že som nepridal, mohol som sa dostať pod 6 hodín, lepšie by sa mi to vynímalo v životopise. A vlastne som aj trochu nahnevaný na pezinčanov, keď ste na live timingu videli, že to tesne nestihnem, mohli ste mi brnknúť, toľko sily na zrýchlenie som ešte mal :-) Aspoň že v cieli sa hneď o mňa začala starať slečna usporiadateľská, ako gentleman si detaily nechám pre seba a vašu fantáziu, prezradím len toľko, že s cvikačkami dokázala divy :-) Cigaretka nebola, ale stoly s jedlom a pitím, tak som doplnil energiu a uspokojený sa vydal zdolať poslednú výzvu - cestu do penziónu. Lebo čo myslíte, kde som býval, žeby zas na kopci? Tak určiteee, 600 metrov a zdola až hore 7%, ideálny sklon na vyjazdenie :-) Deň predtým som to absolvoval 2x peši, raz na registráciu a do potravín, neskôr aj do reštiky na obed a mal som akurát dosť. Aj teraz som to mal v pláne, dať si sprchu a ísť sa najesť, lebo cestoviny za kupón nedávali na jednom mieste v cieli, ale v rôznych reštauráciách v dedine. Nakoniec som si radšej zdriemol, milé budúce generácie čitateľov, chuť ísť na prechádzku v 35 stupňovej horúčave vo zvlnenom teréne k mojim výnimočných vlastnostiam určite nepatrí :-) Ešte krátke zhodnotenie pretekov - pekné a ťažké, myslím, že ťažšie ako stredná trasa v Dolomitoch. Síce s menej nastúpanými metrami aj kopcami, ale o to hnusnejšími.

Link na video: https://www.youtube.com/watch?v=egwX5pm2fto

Údaje z compu:

Odjazdená trasa:      148,79 km

Nastúpané:               2508 m

Čas:                         5:51:26 h. (oficiálny 6:00:38 h.)

Priemerka:               25,40 km/h

Maximálka:              90,80 km/h

Poradie:           870 z 1329 klasifikovaných, v mojej vekovej kategórii 326 z 521

Comments  
Strašná namotávka ale je to ďaleko. Bude mi musieť stačiť ten Otzi.
Add comment

  1. Zažili sme
  2. Vyskúšali sme
  3. Pochodili sme
  4. Organizujeme

Trnava-Rysy 2022

Cestná cyklistika 07-07-2022

Tento rok sa mi nejako nedarí najazdiť potrebné kilometre. Ani na Jasnú som kvôli tomu nešiel. Tu v propozíciach píšu, že na TT-RYSY treba mať aspoň 2000km odjazdené. Tesne som to splnil. Dal by som t...

Kärnten Radmarathon 2022

Cestná cyklistika 05-06-2022

Na týchto pretekoch som bol aj v roku 2015 a zapamätal som si z nich 3 dôležité fakty - horúce počasie, ťažké kopce a pekné baby. Teraz sa pri počasí schyľovalo k zmene a...

Sereďmaratón 2022 alebo ako Sulík nenakúpil bezvetrie

Cestná cyklistika 23-05-2022

Každý rok sa snažím čo najrýchlejšie sa pripraviť na tento pomerne skorý cyklomaratón. Chcel som napísať amatérsky ale posledné ročníky mám dojem, že to čo tam jazdí, by sa v pohode uchytilo aj v neja...

Garmin Rally XC – watty v teréne po roku…

Športovec používa HW SW 06-08-2022

Je tomu viac ako rok, keď som mal možnosť vyskúšať novú generáciu meračov výkonu v pedáloch, Garmin Rally. Testoval som cestnú verziu a oslovila ma najmä funkčnosťou a jednoduchosťou montáže a obsluhy...

Garmin Radar Varia RCT 715 – bezpečnosť …

Športovec používa HW SW 03-08-2022

Najnovší model cyklo-radaru Varia™ s integrovanou kamerou spája v sebe nielen bezpečnostné funkcie, ale dopĺňa ich aj o zábavný element v podobe využitia radaru ako zadnej kamery a ...

TACX NEO Motion plates, poznáte?

Športovec používa HW SW 10-04-2022

Tacx NEO Motion Plates je doplnkom pre cyklotrenažéry zo sérií NEO, NEO 2 a NEO 2T. A čo vlastne robí? Rozhýbe celý trenažér. Táto horúca novinka na konci indoor sezóny má ešte viac priblíži...

Profil stúpania Železná studienka - Hrub…

Kopce profily 14-02-2015

Alternatívne asfaltové stúpanie v bratislavskom lesoparku. Až po Kačín ľahké a vhodné aj pre menšie deti. Do druhej kategórie je zaradené kvôli záverečnému stúpaniu na Hrubý vrch.  ...

Profil stúpania na Kamzík

Kopce profily 31-10-2014

Známe a relatívne rušné asfaltové stúpanie z centra mesta až takmer k vysielaču na Kamzíku, čo viac dodať...  ...

Profil stúpania Pekná cesta

Kopce profily 07-09-2014

Známe asfaltové stúpanie z Krasnian (Rače) na hrebeň Malých Karpát a Bratislavského lesoparku. Charakteristické je svojim veľmi strmými úsekmi. Touto cestou sa dostanete na sieť spevnených ciest v les...

Výsledky Časovky Ivana Červenku na Zošku…

výsledky 31-07-2022

Ďakujeme všetkým  za účasť. Rok 2022 dopadol nasledovne... Odkazy na fotogalérie sú na konci tejto výsledovej listiny.  

Propozície 2022 Časovky Ivana Červenku n…

Propozície 19-03-2022

  Po Dvoch rokoch pokračujeme! Amatérsky športový klub AŠK Sportreport Pezinok Vás pozýva na cestnú cyklistickú časovku do kopca určenú všetkým nadšencom cyklistiky, ktorí si trúfajú zdola...

Výsledky Časovky Ivana Červenku na Zošku…

výsledky 28-07-2019

Ďakujeme všetkým  pretekárom, že prišli na našu časovku si zmerať sily. Rok 2019 dopadol nasledovne... Odkazy na fotogalérie sú na konci tejto výsledovej listiny.   ...

next
prev

Banner new