logosr

updated 7:38 PM, Feb 27, 2023 Europe/Bratislava

Warning: Undefined property: stdClass::$parent_slug in /www/t/r/u33042/public_html/templates/gk_news2/html/com_content/article/default.php on line 102

Ba-Jasná-Senec 2009

  • Published in Cestná cyklistika

Vetráme sa s Mihim vzaduNa notoricky známu akciu už pomaly ani niet čo nového napísať. Hádam len to, čo sa zmenilo oproti minulému ročníku. Keďže som si pred ostatným ročníkom stihol kvalitne odfajčiť členok, tak som si ani neužil premiéru v špičkových dresoch CSC. Na poslednú chvíľu sa včak podarilo Efovi nejako zmanažovať nového sponzora dresov. Nezabudol si však posťažovať, že niektorých cyklistov tohto kultového maratónu zaujíma iba to, či budú v štartovnom dresy. Bez ohľadu na to, že táto akcia nie je len o dresoch. Len aby sa raz nestalo, že o účasti na maratóne bude rozhodovať tombola alebo licitovaná burza štartovného. :-)

Pred Žiarom nad HronomPočasie na akciu vyšlo na môj vkus celkom dobre. Hádam mohla byť teplota bez väčších výkyvov ale ak to má byť bez dažďa, tak nemám čo riešiť. Ráno som sa nechal priviezť po pansky, autom. Celkom som to ocenil, lebo boli mokré cesty z nočného dažďa a nestíhalo to dostatočne rýchlo obschnúť, takže prvé kilometre boli aj s chladivými obstrekmi medzi polovičky. Spolu s nami vyrazili medzi cyklistov aj traja motorkári s úmyslom nasadiť tvrdý kurz na poslušný dvojrad. Skoro ako v base na buzeráku. Dvojrad a neremcať. Miestami to bolo až nebezpečné, akým spôsobom si to vynucovali. Pelotón samozrejme reagoval neustálym naťahovaním a doťahovaním. Takže tempo niektorých častí balíka oscilovalo medzi 20 a 45 km/h, čo hlavne menej kondične pripravení náležite "ocenili". Efa to myslel dobre ale realizácia bola zlá. Pritom stačilo, aby motorkári priebežne spomaľovali a pridávali, teda "žehlili" celý balík po dĺžke. Koniec koncov, spôsob, aký zvolili, generoval množstvo kolíznych situácii a na tento ročník priam neuveriteľné množstvo defektov či rozdrapených plášťov. Ono je za krajnicou naozaj veľa bordelu, ktorý dokáže na tenkých kolesách divy. A to nehovoriac o tom, že smrad forsáže motoriek je väčší, ako bublajúci diesel pri 30 km/h. Aspoň si chalani beztrestne zablbli s odpichmi.

Hupáky pred Liptovským MikulášomPrestávka v Zubore štandard. "Mediálne hyeny" spovedali Mikloša a fotografovali Mikiho ako si robí strečing na karimatke. Čapovalo sa desinkové pivečko, čo určite ocenili pivné pupky Rasťo či Milan. Ja som si dal dole návleky z nôh, lebo už bolo dosť teplo. Pri prejazde pohroním som mal sto chutí zarevať na stavbárov diaľnice, nech nečumia a robia radšej diaľnicu. Vodiči čakajúúúúú. :-)
Čo ma inak tiež celkom prekvapilo, ale to bolo aj vďaka chladnejšiemu počasiu, že počas celého maratónu celú trasu lemovali čurajúci cyklisti. Štartujúcich bolo cez 200, takže ak čo len jeden na dva kilometre, tak som mal pocit, že jazdíme nonstop medzi žltými fontánami, prípadne medzi odkvapkádlami. Prostata dostávala hlavne u starších zabrať.

Stúpanie na Donovaly som zobral podľa možností tréningovo. Nenechal som sa vyprovokovať nasadeným tempo v klídečku hore. Akurát som dobiehal modráka Mikiho, prifrčal k nemu nejaký z pelotónu a priateľsky ho potľapkal, že aký je Miky borec, že mu to na Donovaly celkom dobre ide. Ale potľapkal ho tak, že Miky sa skoro poskladal na zvodidlá, ledva to ustál. Čo už, "zvolebnieva sa" nech si zvyká. Keby ho takto zložila na biku sociálnočervená "pokrová tvár", tak to beriem ako politický boj so všetkým, čo k tomu patrí. Ale takto anonymne, zozadu? :-)

Na Donovaloch špagetové rezance s mäsom a syrom. Dosť to bolo mastné, takže to išlo aj dosť rýchlo do brucha. Zapiť pivom bola povinnosť.

Hupky za Partizánskou Ľupčou som sa už naučil jazdiť, takže s minimom námahy sa dalo spustiť a prišliapávaním v pohode dobehnúť balík na náprotivnom stúpaní, ktorý aj tak miestami pribrzďoval. Ale taký Citrón mal čo robiť so svojou váhou. Ešte som ho počul kvičať, ako márne vyvoláva „autobus, autobus, autobúúúús“.
„To si si mohol rozmyslieť už v Bratislave, že chceš nastúpiť do autobusu a nemusel si sa trápiť celý deň na bicykli.“ pomyslel som si. Keby Krištof Kolumbus kdesi na Kube vedel, že je Amerika tak blízko, tak by sa tam tiež netrepal mesiace loďou ale išiel normálne lietadlom.

Z obligátneho stúpanie na Jasnú bolel hádam len posledný kilometer. Ale na to sme si už za tie roky zvykli. Rovnako ako na dobrý pocit, že sme to znovu zvládli a rok sa znovu stretneme na tejto akcii aj bez výhovoriek od sponzorov na adresu nejakej tety "Krízy".Každopádne aj tak sa podarilo túto akciu dobre zorganizovat. Hladom ani smädom hádam nikto netrpel, takže pohoda.Snáď by len pomohlo viac myslieť na vegetariánov.

Nedeľa

Jasná, odchádzameJe nedeľa ráno, raňajkujeme, Milan si dáva druhú porciu párkov, Mihi čučoriedkový jogurt a spomína, že ho včerajšia večera nejako skrútila či ako. Obaja vyzvedajú blbosti o návratovej trase. Krčím plecami s úmyslom pustiť čo najmenej informácii, nech sa necuknú. :-)

Z hotela sme odišli okolo pol deviatej ráno. Efa sa nás ešte pýtal, či nemá s nami vyslať aj sanitku. :-) Vonku bolo celkom prijateľná teplota. Hlásili teplejšie počasie so západným prúdením. V Liptovskom Mikuláši sme boli cobydup a aj nasledujúcu hodinu sme jachali po pravom brehu Liptovskej Mary cez Liptovský Trnovec. V Ružomberku krátka pauzička na oddych na pumpe plus nejaká tá traťovka do úst. Mihi toho na raňajkách veľa nezjedol, tak to bude musieť dobiehať počas cesty.

Zapiera sa zapiera ale nestačí.Pri Ľubochni bola zastavená doprava. Kamión sa zrútil do Váhu a ani dva vyslobodzovacie kamióny ho nevedeli dostať naspäť na cestu. Aspoň sme mali vzrúšo. Policajti na križovatke na Dolný Kubín vraveli, že ten kamión je tam zaparkovaný už od tretej hodine rannej.

Majú čo robiťZa Kraľovanmi sa spredu do nás oprel taký duják, až ma striaslo. Ak takéto niečo bude fúkať po zvyšok cesty, tak spánombohom. Mihi sa podujal potiahnúť špicu a ťahal takým spôsobom, že sa to mne ani Milanovi veľmi nepozdávalo. Reku čo za bobule to papá po nociach, že mu nestačíme ani v háku. :-) Možno to chce vo Vrútkach naozaj zabaliť a tak nás aspoň tam poriadne potiahne.

Pred Sučanmi sme si dali zase prestávku na pumpe. Milan odovzdal domov aktuálnu polohu a my s Mihim sme si zatiaľ „namaľovali“ na rozpraskané pery UV krém. Veľmi sa nám do protivetru nechcelo ale nič iné neostávalo. Našťastie sa smer našej cesty v Martine otočil, takže sa z protivetru stal bočák a miestami aj zadobočák, čo sa hneď aj prejavilo na priemerke. Hupáky po Vyšehrad si hlavne Mihi vychutnal. Išlo sa mu ľahúčko a nás akurát poriadne svrbeli rite. Ale spozoroval som, že už aj Mihi si akosi častejšie hľadá svoju polohu na sedle. :-)

Cestu máme iba pre seba.S Vyšehradom sme sa vôbec nepárali. Z tejto strany to nie je kopec. Len taký hrb, ktorý treba preskočiť a zabudnúť naň.

Pred Prievidzou Mihi zahlásil, že by bolo načim čosi do žalúdka dať, aby sme o hlade nedošli domov. Zakotvili sme v blízkej picérke, dali čo bolo treba, popili aj to, čo nebolo treba a išlo sa ďalej. Čas kvapil a my sme boli ledva v polke trasy. Ale veď som ich ráno, lenivcov, naháňal. Tak im treba.

Provizorny mostík medzi Prievidzou a Novákmi pri obci KosPo Partizánske to bol rýchly postup. Neboli nejaké zvláštne kopce, takže sa dalo. Ale za Topoľčanmi nasledoval podobný scenár ako pred Vyšehradom. Mihi ožil výmenou za Milanové zdochnutie. Takže ja som ťahal Milana a Mihi mi robil červené súkno sto metrov predo mnou. Pred Trhovišťom sa konečne umúdril a potiahol špicu. Dali sme si nejaké tie nápoje, nové koordináty, zanadávali na kopce, šak treba aby sme nevyšli z cviku. Zostával už len Jašter ale z neho už nemávam taký rešpekt ako kedysi.

Tiene sa predlžujú, už sme skoro v cieli.Za Hlohovcom to konečne začalo poriadne odsýpať. Jediný kopec čo sa tak dal nazvať, bol nadjazd v Seredi. Inak nič. Viac-menej v pohode, ak nerátame vlastné rozdriapané rite, sme sa dostali až do Senca. Keď sme sa tam konečne dovalili, vyvstala otázka, či ideme do Bratislavy alebo kašleme na to. Volám Mariánovi, reku kde sa nachádzajú, aby sme si zobrali z autobusu batohy. Nakoniec sme to teda zapichli definitívne v Senci. Posedeli trošku, pokecali a autom sa pobrali zobrať batohy na Zlaté Piesky.

Víkendový výlet nám dal tieto numerá.  590 km a 3,5 km prevýšenie. Ak sa zadarí, tak si to o rok zopákneme..-)

Comments  
ake obete?
Ake obete, ved oni idu so mnou nazad radi. :-)

Skodofka, ver mi, ze lepsi trening, je ta tvoja verzia. Pravidelne kilometre do prace spravia svoje. Pekne v tom pokracuj.
vymena
Robko, závidím Ti Tvoju efektivitu... 2dni 590km...
ja 20krat do roboty tam a spat, 2 týždne v prdeli a mám 590km..
Toto si na RYSOCH preberieme.. spat v tej kukle nebudeš.. :-DD
uf
sorry,
tak asi pred vlani uz to presne neviem nakolko to robis kazdy rok a vzdy si najdes nove obete..... :shock:
Vlani?
Vlani si mi na to neodpisal nic take. Ponevac som vlani nebol. :-)
Len tak mimochodom. Kedysi som to iste hovoril aj ja Citronovi.
uf
Vlani som Ti na to odpisal ,ze si blazon....tento rok Ti napisem ,,blazni,,!! Ani sa necudujem Efovi ze Vam ponukal sanitku. :shock:
Add comment

  1. Zažili sme
  2. Vyskúšali sme
  3. Pochodili sme
  4. Organizujeme

Trnava-Rysy 2022

Cestná cyklistika 07-07-2022

Tento rok sa mi nejako nedarí najazdiť potrebné kilometre. Ani na Jasnú som kvôli tomu nešiel. Tu v propozíciach píšu, že na TT-RYSY treba mať aspoň 2000km odjazdené. Tesne som to splnil. Dal by som t...

Kärnten Radmarathon 2022

Cestná cyklistika 05-06-2022

Na týchto pretekoch som bol aj v roku 2015 a zapamätal som si z nich 3 dôležité fakty - horúce počasie, ťažké kopce a pekné baby. Teraz sa pri počasí schyľovalo k zmene a...

Sereďmaratón 2022 alebo ako Sulík nenakúpil bezvetrie

Cestná cyklistika 23-05-2022

Každý rok sa snažím čo najrýchlejšie sa pripraviť na tento pomerne skorý cyklomaratón. Chcel som napísať amatérsky ale posledné ročníky mám dojem, že to čo tam jazdí, by sa v pohode uchytilo aj v neja...

Garmin Rally XC – watty v teréne po roku…

Športovec používa HW SW 06-08-2022

Je tomu viac ako rok, keď som mal možnosť vyskúšať novú generáciu meračov výkonu v pedáloch, Garmin Rally. Testoval som cestnú verziu a oslovila ma najmä funkčnosťou a jednoduchosťou montáže a obsluhy...

Garmin Radar Varia RCT 715 – bezpečnosť …

Športovec používa HW SW 03-08-2022

Najnovší model cyklo-radaru Varia™ s integrovanou kamerou spája v sebe nielen bezpečnostné funkcie, ale dopĺňa ich aj o zábavný element v podobe využitia radaru ako zadnej kamery a ...

TACX NEO Motion plates, poznáte?

Športovec používa HW SW 10-04-2022

Tacx NEO Motion Plates je doplnkom pre cyklotrenažéry zo sérií NEO, NEO 2 a NEO 2T. A čo vlastne robí? Rozhýbe celý trenažér. Táto horúca novinka na konci indoor sezóny má ešte viac priblíži...

Profil stúpania Železná studienka - Hrub…

Kopce profily 14-02-2015

Alternatívne asfaltové stúpanie v bratislavskom lesoparku. Až po Kačín ľahké a vhodné aj pre menšie deti. Do druhej kategórie je zaradené kvôli záverečnému stúpaniu na Hrubý vrch.  ...

Profil stúpania na Kamzík

Kopce profily 31-10-2014

Známe a relatívne rušné asfaltové stúpanie z centra mesta až takmer k vysielaču na Kamzíku, čo viac dodať...  ...

Profil stúpania Pekná cesta

Kopce profily 07-09-2014

Známe asfaltové stúpanie z Krasnian (Rače) na hrebeň Malých Karpát a Bratislavského lesoparku. Charakteristické je svojim veľmi strmými úsekmi. Touto cestou sa dostanete na sieť spevnených ciest v les...

Výsledky Časovky Ivana Červenku na Zošku…

výsledky 31-07-2022

Ďakujeme všetkým  za účasť. Rok 2022 dopadol nasledovne... Odkazy na fotogalérie sú na konci tejto výsledovej listiny.  

Propozície 2022 Časovky Ivana Červenku n…

Propozície 19-03-2022

  Po Dvoch rokoch pokračujeme! Amatérsky športový klub AŠK Sportreport Pezinok Vás pozýva na cestnú cyklistickú časovku do kopca určenú všetkým nadšencom cyklistiky, ktorí si trúfajú zdola...

Výsledky Časovky Ivana Červenku na Zošku…

výsledky 28-07-2019

Ďakujeme všetkým  pretekárom, že prišli na našu časovku si zmerať sily. Rok 2019 dopadol nasledovne... Odkazy na fotogalérie sú na konci tejto výsledovej listiny.   ...

next
prev

Banner new