Cyklovýlet z Plaveckého Podhradia do Bratislavy, 30.6.2002
- Napísal: Robert Juhás
- Rodičovská kategória: Reportka
- Kategória: MTB cyklistika
- Návštevy: 2769
27.6.2002 Pezinok-Zvolen-Kojšova hoľa 403 km, na počesť Zdena Repôňa
Po viacerých ročníkoch Rock FM maratónu sme často mali pri pive reči o tom, či tá tristovka je maximom čo zvládneme. Hlavne, keď sme sa necítili byť úplne zničení. Jožo Dubovský voľakedy pracoval na SHMÚ a rozprával, ako za dva dni šiel na Kojšovkú hoľu. Najprv sme nevedeli ani kde to je. Pri Košiciach - odpovedal. No a čo tak to prejsť za deň? Takto sme plánovali túto akciu ako partia hádam 4 roky. Vždy do toho čosi prišlo, či sme šli do Dolomitov. Dubákova cyklistická dvojička Zdeno Repôň nás už skoro na to vlani nahovoril. Ale nevyšlo to.
Začiatok tohto roku nebol štastný. Tragicky zahynul kamošov syn a aby to nebolo len take jednoduché, to isté sa stalo aj Zdenovi. Šokujúca správa nás po krátkom čase zburcovala a povedali sme si chlapským slovom, že Kojšovku pôjdeme. A to na počesť Zdena. V marci padlo posledné áno. Už sa nedalo cúvnuť. A termín - namiesto rock FM maratónu. Čas bežal, forma nerástla a trošíčku sme začali váhať. Ale nemohli sme ustúpiť od slova. Keď sme sa chceli prihlásiť na Dolomity, zistili sme, že už je plno a nie je už možné sa prihlásiť. Vtedy Dubák prišiel s nápadom: Čo tak ísť na Rock FM a namiesto Dolomitov ísť na Kojšovku? Pristali sme. Aspoň sme sa otestovali na Jasnej. A nasledovali prípravy. Zostavili sme tím ľudí (z pôvodného plánu dvaja nemohli ísť), stanovila sa taktika (jazdí sa na posledného, na kopcoch sa čakáme, kto nevládze oddychuje v háku) a navrhol som trasu. Po spočítaní mi to vychádzalo na necelých 400 km, tak som pridal úvodnú vložku na pokorenie 400 km méty. Rozpočet bol na priemer 26 km/h. Spočiatku bolo rečí, ale nakoniec argumentom, že sa vyhneme betónke za Sencom som to presadil. Už len zabezpečiť doprovod. Na toto pristúpil Jožino Pilinský, ktorý sa nakoniec toho zhostil vynikajúco a patrí mu aj naša vďaka.
8.6.2002 Pezinok, 2. ročník
8.6. sa konal druhý ročník maratónu. Oproti prvému ročníku sa zmenila trasa. Podľa môjho názoru k lepšiemu. Menej sa tlačilo, viacej jazdilo, aj keď celkovo je to trasa náročnejšia.
Ďalšia zmena bola v tom, že za posledné tri dni riadne napršalo a trať bola blatistá. Zďaleka to nebol Horal, ale aj úseky čo sa dali vyjsť na biku sa stali nevyjazditeľnými a miernejšie úseky sa šli tiež ťažšie. Skrátka osobne som neveril že niekto pôjde dve kolá.
V deň pretekov ráno pršalo. ž som sa začal zamýšľať či sa vôbec oplatí štartovať. Našťastie o 9. prestalo pršať a tak som sa obliekol do bikového a šiel na štart. Počasie silne poznačilo účasť a prišli len pravoverní. Na dlhú trasu (2 kolá) sa prihlásilo hádam 6 či 8 ľudí... Klobúk dolu.
Štart bol o cca 10.10. Vyrážali sme na asfalte ale hneď sme zabočili do terénu. Zvolil som miernejšie tempo lebo som očakával že to ešte bude drina. Prvý kopček za nami a čakalo nás krátke stúpanie kde treba tlačiť. Už som nažhavil foťák. Pomaly som vytlačil bike a hurá prvý zjazdík. Veru, blato spôsobilo že to bola kĺzačka. Našťastie bezproblémová. Nasledovalo kríženie hlavnej cesty a stupák do vinohradov. Na tento stupáčik som sa tešil ale blato spôsobilo že som tlačil. Aspoň bol čas na ďalšie foto. A nasledovalo technicky náročné stúpanie na Cajlanskú homoľu. Ako je popísané v trase ide sa krásnymi úsekmi ale po daždi je to celkom náročné. Balík sa potrhal a každý bojuje sám so sebou.
Minuloročný prvý ročník Author Extreme Bike maratónu si možno kládol priveľké ambície a organizačne trochu zaškrípal. Lenže kopce Považského Inovca sú príliš velkým lákadlom, aby sa to nechalo len tak, nuž sa organizátori pochlapili a tento rok pripravili pretek, ktorý sa snáď dá len chváliť. No dobre, mierne ho pokarhám, čakal som konečne nejaké tričká, avšak mali ich len organizátori... Nevadí, možno o rok.
Na štart sa na poslednú chvílu dohlásilo množstvo pretekárov a tak to tam vyzeralo celkom husto. Čakala ich trať, ktorá podľa mapky na internetovej stránke organizátora doznala oproti minulému roku niekoľko zmien, zdá sa, že k lepšiemu.
Po symbolickej minúte ticha za pretekára, ktorý to minulý rok neprežil (AEB 2001), sa o 10.00 vyvalila tlupa bikerov do kopcov. Čakalo na nás dlhé mierne stúpanie popri priehrade v Nemčekoch a chrbte severovýchodne od nej (nová čast trate) zakončená asfaltovým zjazdom do Kulháne a potom už staré známe škrabanie sa až pod Panskú Javorinu. Zdalo sa mi, že na niektorých úsekoch vynovili šotolinový povrch, takže stupáčiky boli o to ťažšie, ale inak sa po suchom a pevnom povrchu išlo výborne. Aj organizmy mali na zahriatie a nábeh na zvýšenú zátaž dosť času, pričom optimálna, nie veľmi vysoká teplota a vo vyšších partiách aj svieži vietor znižovali potenie na únosnú hranicu. Na pätnástom kilometri ma dobehol Bobo, predsa len, vyrážal zo zadných radov a ja som tentokrát makal už od zaciatku, takže to bol vlastne taký malý osobák, tak dlho sa udržať pred ním...
Oficiálne otváram MTB pretekársku cyklosezónu v Topoľčiankach, neďaleko Zlatých Moraviec. Pôvodne som zamýšlal ísť na dlhú 96 km trať ale ako sa blížil termín, som si uvedomil, že preteky sú práve vtedy, keď mám alergickú sezónu. Nechcel som sa veľmi oslabiť, tak som sa prehlásil na krátku trať. Aspoň to skúsim využiť na porovnanie výkonnosti z minulého ročníka. Či som sa odvtedy aspoň trochu naučil remeslu. Rozumej, zrýchlil. :-)
Po minuloročných podozrivých ťahoch starých štruktúr rekreačného strediska Čaradice s organizátormi, keď nedodržali sľúbené dohody a iné veci, sa organizátori rozhodli pre radikálny rez a presunuli štart a cieľ do Topoľčianok. Myslím, že urobili dobre. Síce mohli miesto konania štartu označiť na cestách v Topoľčiankach výraznejšie a lepšie, ale to je len taký postreh. Kopa áut jazdila hore-dole kým sa miestnych neopýtali, kdeže to ten futbalový štadión je. Miesta na parkovanie tam bolo dosť. No bodaj by nie, na futbalový štadión sa už vojde slušné množstvo áut. :-) A keby aj náhodou nie, určite by dobre poslúžila aj blízka dostihová dráha.
Tak konečne otvorenie oficiálnej sezóny. Na môj vkus trochu nervózne. To je proste tak, keď chcete dovliecť na preteky aj rodinku, nech doma nesedia pred televízorom... Oficiálny štart pretekov bol o 9.00, ak by som mal nútiť decká vstávať o šiestej, tak si leda vyslúžim nenávisť na zvyšok víkendu, tak som volil kompromis a na cestu sa dal naozaj na poslednú chvíľu. Ešte že mám kamáratov čo ma odprezentovali. Aj tak to bolo celé len tak tak.
Ráno bolo krásne počasie, tých pár minút, čo som stál na štarte už "Oskar" začal fungovať, ale nejaké prehánky v noci boli, takže v lese to bude asi všeliaké.
Štart s miernym meškaním, prvý úsek na asfaltke dobre poslúžil na roztiahnutie peletónu. Ja sa nijako zvlášť neženiem, čo to pokecám s Bobom a skúšam techniku fotografovania za jazdy. Nuž čo, na hladkom asfalte to ide, v lese to bude horšie. Tak či tak, rozhodol som sa tento pretek pojať (už v duchu tradície) turisticky a fotiť, čo to dá.
Konečne za Machulincami vchádzame do lesa a začíname stúpať. Tento rok došlo ku zmene trasy, z profilu by som očakával, že to stúpanie na Inovec bude rozložené na dlhší úsek, teda i miernejšie. To len uvítam...
S Rasťom sme sa v piatok dohodli na malom cyklovýlete. Netušil som, kade sa pôjde, výber trasy som nechal na neho. V sobotu som si zajazdil okolo Karpatov. Pezinská Baba, Lozorno, Stupava, Železná studienka, Červený kríž a domov. 88 kilometrov v celkom svižnom tempe. V nedeľu som bol udatne zmorený a veľmi sa mi teda nechcelo na ďalší výlet. Aj som si vravel, že to včas seknem keď to bude vyzerať na nejaký dlhý brutál.
Stretko sme si dohodli v Grinave na križovatke. Odtiaľ vyrazíme smerom na Slovenský Grob.
Cestná cyklistika 07-07-2022
Tento rok sa mi nejako nedarí najazdiť potrebné kilometre. Ani na Jasnú som kvôli tomu nešiel. Tu v propozíciach píšu, že na TT-RYSY treba mať aspoň 2000km odjazdené. Tesne som to splnil. Dal by som t...
Cestná cyklistika 05-06-2022
Na týchto pretekoch som bol aj v roku 2015 a zapamätal som si z nich 3 dôležité fakty - horúce počasie, ťažké kopce a pekné baby. Teraz sa pri počasí schyľovalo k zmene a...
Cestná cyklistika 23-05-2022
Každý rok sa snažím čo najrýchlejšie sa pripraviť na tento pomerne skorý cyklomaratón. Chcel som napísať amatérsky ale posledné ročníky mám dojem, že to čo tam jazdí, by sa v pohode uchytilo aj v neja...
Športovec používa HW SW 06-08-2022
Je tomu viac ako rok, keď som mal možnosť vyskúšať novú generáciu meračov výkonu v pedáloch, Garmin Rally. Testoval som cestnú verziu a oslovila ma najmä funkčnosťou a jednoduchosťou montáže a obsluhy...
Športovec používa HW SW 03-08-2022
Najnovší model cyklo-radaru Varia™ s integrovanou kamerou spája v sebe nielen bezpečnostné funkcie, ale dopĺňa ich aj o zábavný element v podobe využitia radaru ako zadnej kamery a ...
Športovec používa HW SW 10-04-2022
Tacx NEO Motion Plates je doplnkom pre cyklotrenažéry zo sérií NEO, NEO 2 a NEO 2T. A čo vlastne robí? Rozhýbe celý trenažér. Táto horúca novinka na konci indoor sezóny má ešte viac priblíži...
Kopce profily 14-02-2015
Alternatívne asfaltové stúpanie v bratislavskom lesoparku. Až po Kačín ľahké a vhodné aj pre menšie deti. Do druhej kategórie je zaradené kvôli záverečnému stúpaniu na Hrubý vrch. ...
Kopce profily 31-10-2014
Známe a relatívne rušné asfaltové stúpanie z centra mesta až takmer k vysielaču na Kamzíku, čo viac dodať... ...
Kopce profily 07-09-2014
Známe asfaltové stúpanie z Krasnian (Rače) na hrebeň Malých Karpát a Bratislavského lesoparku. Charakteristické je svojim veľmi strmými úsekmi. Touto cestou sa dostanete na sieť spevnených ciest v les...
výsledky 31-07-2022
Ďakujeme všetkým za účasť. Rok 2022 dopadol nasledovne... Odkazy na fotogalérie sú na konci tejto výsledovej listiny.
Propozície 19-03-2022
Po Dvoch rokoch pokračujeme! Amatérsky športový klub AŠK Sportreport Pezinok Vás pozýva na cestnú cyklistickú časovku do kopca určenú všetkým nadšencom cyklistiky, ktorí si trúfajú zdola...
výsledky 28-07-2019
Ďakujeme všetkým pretekárom, že prišli na našu časovku si zmerať sily. Rok 2019 dopadol nasledovne... Odkazy na fotogalérie sú na konci tejto výsledovej listiny. ...
Read more: Cyklovýlet z Plaveckého Podhradia do Bratislavy, 30.6.2002